Avatar billede mynx38 Nybegynder
11. december 2001 - 15:51 Der er 8 kommentarer

Apache (HJÆLP)

Hey!

Jeg kører med Win98 OS og forsøger at bruge Apache webserver. Ved godt det ik er optimalt på en win maskine, men er også bare for at lære lidt af det!
Hvordan får man Apache til at køre i baggrunden. Når jeg kører det, skal det hele tiden ligge nede ved siden af \"start\" knappen. Det irretere mig helt vildt. Er der ik en måde hvorledes programmet kan køre uden at man behøver se på programmet. Ellers er det jo egentlig ik rigtig nogen webserver, eller hvad?
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2001 - 15:59 #1
\"Rigtig\" webserver?

Ethvert vindue du åbner, lægger sig jo ned på menulinien?
Det er der vist ikke så meget at gøre ved?
Avatar billede mynx38 Nybegynder
11. december 2001 - 16:02 #2
Der må da bare være en måde, hvorpå man kan få den væk. Jeg synes nemlig jeg har læst et sted, at man kan få den til at køre i baggrunden, således man ikke kan se den! Det er da meget smartere!
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2001 - 16:07 #3
På NT kan du kun køre den som \"Service\" og det er vel det du er ude efter? Men det er ikke muligt på 98/95, selvom der måske nok kan være lavet nogle programmer som kan fjerne \"dine problemer\"
Avatar billede dmcn Praktikant
11. december 2001 - 16:18 #4
http://brian.threadnet.com/apmgr.html > Download dette program, og dine trængsler er forbi! ;)
Avatar billede mynx38 Nybegynder
11. december 2001 - 17:42 #5
Tak skal i have for nogle kanonsvar!
Kører \"Apache Manager For Windows\" også når jeg har computeren slukket? Dvs., kan folk komme ind på den side, som bliver behandlet af apache serveren når jeg har min maskine slukket? skal lige siges, at jeg kører med en bredbåndsforbindelse!
Avatar billede dmcn Praktikant
11. december 2001 - 17:44 #6
Nej, din computer skal være tændt for at kunne behandle de besøgendes forespørgsler. Sig farvel til god nats søvn, og goddag til en larmende computer tændt i døgndrift. ;)
Avatar billede gimmy Nybegynder
11. december 2001 - 17:51 #7
Nej! - selvfølgelig kan man ikke bruge programmer på sin maskine når den er slukket. Man kan jo heller ikke se fjernsyn når der er slukket.

Men det vil være smart! - og ikke mindst yderst strømbesparende :)

Hvilket version af Apache kører du med? - for du behøver ikke at have det liggende i startmenu\'en! - det kan snildt køre i baggrunden uden af du opdager det. Det gør det på min w2k maskine nu og det gjorde også da jeg før havde w98!
Jeg fulgte installationsvejledningen på www.webcafe.dk første gang.

n0rmality: det er smart - hvis Apache (og dermed PHP) og MySQL IKKE kører automatisk i forvejen :)
Avatar billede mynx38 Nybegynder
11. december 2001 - 18:32 #8
Jeg kører med Apache webserver 1.3.
Det ku jo være programmet var lavet så smart ;) Jeg er selv en newbie php programmør og har leget meget med gratis webhoteller så som webpunkt.dk som understøtter php og mySQL gratis. Besluttede mig for at prøve på min egen maskine. Så var jeg også fri for at uploade hele tiden. I øjeblikket er det kun for at bliver bedere til sproget.