Avatar billede yoophoop Nybegynder
10. december 2001 - 11:32 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Kmode_exception_not_handled

\"#¤\"#% w2k...

Uvist af hvilken grund er mit system blevet højst ustabilt. Typisk sker der det at efter ca. 10 min. i forskellige spil går systemet amok, og jeg får f.eks. ovennævnte meddelelse på den blå skærm...
Andre meddelelser kunne være IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA...

Det sker nu uden undtagelse hver gang jeg starter f.eks. CM Manager eller Commmandos.

Jeg har prøvet at reinstallere forskellige drivere, men intet tyder på at hjælpe. Nu håber jeg så eksperterne her har et bud!!

P-p-please help!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 12:05 #3
Havde du installeret et program inden fejlen kom?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 12:05 #4
og hvor længe har fejlen været der, hele tiden eller efter et stykke tid?
Avatar billede yoophoop Nybegynder
10. december 2001 - 12:19 #5
Jeg har haft computeren i ca. 1 år - fejlen er opstået indenfor den sidste måned.
Har forsøgt at slette alle programmer jeg har haft installeret for nylig. Uden synligt resultat!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 12:30 #6
du skriver ikke noget om at fejlen er kommet i forbindelse med installationen af WinXP, eller om WinXP har kørt fint med WinXP et stykke tid (14dage).

Jeg har haft den fejl mange gange og har efterhånden fundet forskellige fejlmuligheder.
En overgang fik jeg advarsler om at der var noget galt med mit C: drev, og den brød da også sammen i går, med det resultat at partitionen blev ødelagt så en ny installation var påkrævet.

Foreløbig kører den uden fejlen, men jeg kører også bios moderat, den har også mistænkt, idet jeg skal Loade Default Setup for at få lov til at fuldføre installationen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 12:31 #7
Det skal siges, at partitionen skulle reformateres før den blev færdig, så den har været grundigt ødelagt!
Avatar billede yoophoop Nybegynder
10. december 2001 - 12:41 #8
Kører Win 2000, ikke XP.
Problemet sker aldrig i MS word eller lign. Kun når det er med grafik, mediaplayer.
Jeg ser ingen fejlmedd. i device manager.

Hmm...
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 12:52 #9
WinXP eller Win2k, det er næsten det samme ;o)
Avatar billede yoophoop Nybegynder
10. december 2001 - 13:25 #10
Det bli\'r mere og mere mystisk. Nu ændrede jeg bios som anbefalet andetsteds:
Disabled CPU to PCI Write Buffer
Master 0 WS PCI Write
PCI Delay Transition
men det gik ikke. Fik ved genstart fejl om missing file Winnt\\system32\\config\\systemced

så det måtte jeg lave om til defaults igen!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 13:32 #11
Det var mærkeligt, det var en af de ting jeg prøvede, og hvor der gik længere tid mellem krashene!
Avatar billede yoophoop Nybegynder
10. december 2001 - 13:35 #12
Har flere gange desuden fået meddelelsen om fejl i forb. med ntoskrnl.exe

Kørte en SiSoft Sandra test - ingen umiddelbare forklaringer. Det er til at få grå hår af!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 13:43 #13
Hvad med strømforsyningen (PSU), hvor stor er den og hvor varm er din CPU?
Avatar billede yoophoop Nybegynder
10. december 2001 - 14:53 #14
Har ingen anelse om hvor stor den er. Sidst jeg tjekkede var cpu temp 49 grader. Er det for meget?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 15:01 #15
Det kommer an på hvilken CPU der er tale om, min PIII 600Mhz bliver ca. 36 grader og det er normalt for den.
Generelt kan man sige at jo hurtigere CPU er jo varmere bliver den.

Jeg skal lige se om jeg kan finde en URL, hvor du kan hente en patch til nvidia, det kunne være at det hjalp.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 15:09 #16
Jeg fandt den!

http://www.electic.com/download/download.cgi?v=1007511098

Start i VBGA mode, det gør du med F8 under start af computeren lige før windows starter!

installer den fil(testdriver_1) først og så nvidia driveren bagefter.

Her er en forklaring om patchen!
-----------------------------------------------------------
So what does it do? It closes the RX55 memory register in BIOS. The RX55 register\'s official name and function is Memory Write Queue (MWQ) timer. The MWQ timer is actually a timing device included in the memory host controller to prevent write data being held in the memory queue too long. After the data has been in the queue too long it times out. This timed out data is then given a higher write request priority. Now that might sound nice – a bit of extra performance BUT the procedure fails when overloaded. 3D games and Win XP put too much load on the memory queuing timer procedure. The nVidia new driver exaggerates the problem even more as the driver enables nVidia cards to use even more memory than previous driver versions.

So in a nutshell it’s a memory timing problem that only happens when the RX55 register is opened. Some motherboard manufacturers have already released new BIOS that have the register closed. In other instances, this patch is needed.

One thing I have noticed is that I think some people in this thread are confusing one issue with the issue that I am referring to here. Symptoms I am talking about are the infinite loop error, dropping to desktop in 3D games or spontaneous reboot in 3D games. What I strongly suggest is that you try these trouble shooting suggestions before trying the patch:

-    Load optimized defaults in your BIOS and do not modify memory settings
-    set your memory settings in the BIOS less aggressively and test
-    make sure you have an adequate power supply
-    update your BIOS and test
-    disable or enable AGP fast write and test (this has worked for some people)

The reason that I make these suggestions is that I think some people are confusing general instability because their systems are being pushed to the max, with this error. For example, if you have a 250watt power supply, 128mb RAM and have all your memory settings at max then you may be asking for trouble – the symptoms may be similar to this issue but it’s not the same. If you still get the issue after gong through these suggestions then try the beta patch (if you want to – remember it is BETA).
Avatar billede yoophoop Nybegynder
10. december 2001 - 15:41 #17
Gjort!!
Men hwa\' har jeg egentligt gjort???
Nå, jeg må prøve at starte de programmer op der normalt skaber problemer. Vender tilbage med nyt!!
Avatar billede yoophoop Nybegynder
10. december 2001 - 16:21 #18
Nope! No luck... nu med fejl i NTFS_FILE_SYSTEM

Da jeg forsøgte at genstarte kom den med BIOS Checksum error... (det er set før - jeg må så slukke helt for skidtet, afbryde strømmen, vente lidt inden jeg kan starte op)
MØG!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 22:30 #19
hehe, min funker bedre end nogensinde.

Nå, det går ikke at være skadefro, så jeg vil ønske dig held og lykke med foretagendet, håber du når frem til et godt resultat!
Avatar billede yoophoop Nybegynder
12. december 2001 - 22:36 #20
Tak tak - beklager at jeg måtte afvise. Ville virkelig gerne gi\' dig point!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 23:03 #21
;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 23:14 #22
Jeg kan se at du ikke har fået det sidste nye jeg oplevede i weekenden, den følger her!
Det skal siges at jeg har WinXP.

Jeg havde fjernet Roxio Platinum Basics fordi den ikke brændte mine CD som jeg ville have dem, men jeg fik nogle gule bemærkninger ud for Cd-drevene i enhedshåndteringen, jeg fjernede alle drivere og udførte en SFC /scannow, det hjalp ikke.

Den gik ned med et brag og stod og dumpede memoryen for til sidst at gå helt ned, styresystemet kunne ikke mere findes, en fdisk /mbr hjalp intet.

Til sidst besluttede jeg mig for en repair, smed CD\'en i og bootede, men repair muligheden var forsvundet, det eneste jeg kunne var at foretage en formatering af C:-drevet og installere en helt ny WinXP.

Siden har jeg ikke set fejlen du har og der har ikke være et eneste breakdown siden.

Det var derfor jeg skrev \"hehe, min funker bedre end nogensinde\"

Giver det stof til eftertanke?
Avatar billede yoophoop Nybegynder
12. december 2001 - 23:49 #23
Ja - jeg har lånt min w2k ud, skal ha\' det tilbage og forsøger at geninstallere det.

Er i øvrigt ved at inspicere min Event Viewer... er ikke helt med på at læse den, men jeg får en fa\'ens masse fejlmeddelelser. Er begyndt lidt at tro at det måske er IE6 der er problemskaber..

Har samtidig problemer med viadsk - og vil nu finde ud af hvad det så end er!!

(Din tålmodighed kræver snart at du får \"dine\" velfortjente point!)
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 23:59 #24
Min tålmodighed er stor når det gælder problemer jeg selv har været ude for ;o)

Jeg tror jeg begik den fejl, at jeg installerede WinXP medens jeg havde Win2k, selv efter at jeg havde smidt Win2k ud.
Problemet kan ha\' været en hulens masse fragmenter fra tidligere og som på en eller anden måde var låst af Win2k.

En overgang defragmenterede jeg ret ofte, både med den indbyggede og med NU2002, men jeg oplevede utroligt mange gange at chkdsk blev startet af WinXP når jeg bootede.
Chkdsk fandt aldrig fejl, men af og til fortalte systemet mig at der var noget galt med min HDD.

Men efter den sidste formatering har jeg ikke bemærket noget der kan tilskrives en dårlig harddisk.
Avatar billede zuzezimzulze Novice
22. december 2001 - 23:30 #25
Jeg har selv haft dette problem med min computer. Jeg gik ind i biosen under Plug and Play instillinger(Har et abit bundkort)
der slog jeg noget til der hedder: PNP OS installed: Yes
hvor den før stop på NO.
Jeg har ikke haft problemet siden.
Det er et par uger siden jeg gjorder det og jeg har ikke haft nogle fejl endnu. Så det er der jeg tror fejlen er.
Avatar billede yoophoop Nybegynder
12. februar 2002 - 13:46 #26
Køb en ny harddisk!