Avatar billede mccookie Seniormester
05. december 2001 - 13:14 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

5 Pc\'ere i Netværk cat. 5e og deling af ADSL

5 pc\'er i Net  03/12 2001 22:01:54    100 point fra mccookie

Jeg skal oprette et lille lokal netværk over en switch, med en ADSL linie !!!

Jeg vil beskytte netværket med Norton systemworks 2002 hvori der ligger en firewall !!!

Evt. zonealarm måske !!!!

Jeg giver dem vær deres IP\'adresse osv.....

Der kommer Win98SE på alle 5 maskiner !!!

Når maskinerne er sat op, så skal de kunne låses totalt - Så ingen udover mig kan ændre dem !!!!
Og det er pt. det jeg ikke ved hvordan man gør !!!

Håber nogen kan hjælpe ,o)

Jeg er villig til at give flere pionts !!!
Avatar billede --==ron==-- Nybegynder
05. december 2001 - 13:23 #1
I windows98 kan du ikke låse systemet, men der findes en løsning! Du kan downloade programmet Winsecure-IT, det låser computeren. Jeg har selv haft det engang og det er meget effektivt!
Programmet kan du finde her: http://www.sguft.com/
Avatar billede krohn Praktikant
05. december 2001 - 13:24 #2
Har du en router eller er der en pc der er sat op som server??
Er det opsætningen af netværk eller opsætningen af firewall
Avatar billede mccookie Seniormester
05. december 2001 - 14:26 #3
Det er et lille lokalnet vi har på en lokal tvstation og jeg har lovet at prøve at finde en løsning !!!

Ved lidt om netværk

Det bliver sansynligvis en TDC løsning med router og forhånetlig fast IP

Det er spcielt muligheden for at blokere muligheden for at andre kan ændre opsætningen !!!
Avatar billede mccookie Seniormester
05. december 2001 - 14:29 #4
Winsecure-IT ??

Låser det ikke blot systemmet !!! så man overhovedet ikke kan anvende computeren ??

Ønsket er at personer gerne må kunne anvende programmer og lignende !

De må ikke kunne opsætningen, tilføje/fjerne programmer og sådanne ting !!!

Jeg ville også gerne fjerne muligheden for benytte KØR under start og kontrolpanelet
Avatar billede tusa Nybegynder
05. december 2001 - 15:43 #5
Hvis du har mulighed for det så intaller den nyt XP, det er bare noget der virker.
Her kan du have en decideret administrator og så kan du have brugere, det virker.
Angående firewall, så brug evt. zonealarm den kan man få gratis.
Avatar billede mccookie Seniormester
05. december 2001 - 15:54 #6
Beklager, men det er ikke sikkert at de vil betale for XP, når de har 7 98SE licenser !!!

Beklager afvisningen
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. december 2001 - 15:59 #7
På min skole har vi købt nogle indstikskort (Lentorn Reborn Card tror jeg de hedder).

De virker sådan at man fortæller kortet hvad der skal beskyttes og hvad der ikke skal, også er det beskyttet.

En af eleverne formatere engang en af maskinerne, men efter en genstart var den klar til brug igen, eftersom kortet havde låst harddisken.

MVH

Rasmus!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. december 2001 - 16:01 #8
Fandt et link: http://www.lenten.com/PCI98.htm

MVH

Rasmus!
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. december 2001 - 16:51 #9
der ligger så vidt jeg husker noget der hedder poledit på win98se skiven som du kan insatallere som et ekstra program!
Der kan du låse en hel masse forskellige masse ting!!
Avatar billede mccookie Seniormester
05. december 2001 - 16:55 #10
Zyphon>>>> Det lyder interessant, post det evt. som et svar - Det er lige i den retning vi skal !!!!!!!!!!!!!
Avatar billede --==ron==-- Nybegynder
05. december 2001 - 17:33 #11
Du skal bare vide at hvis i køber sådanne LRC kort vil i ikke være i stand til at gemme noget på harddisken!
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. december 2001 - 17:58 #12
svar :o)
Avatar billede mccookie Seniormester
06. december 2001 - 00:14 #13
Poledit => Det er lige sagen, men bør bruges med lidt mere forsigtighed end hvad jeg gjorde !!!!

Fik lige reddet mig udenom, da jeg heldigvis ikke have deaktiveret DOS !!!

Poledit er ganske OK, men nu kommer spørgsmålet !!!

Skulle jeg ikke have en NT eller 2000 server maksine kørende ???
Noget med nogle adgangslister også videre !!!!

Del jeres erfaringer please !!!!

Vi nærmer os målet ;o)
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. december 2001 - 15:28 #14
Yep. skal være lidt forsigtig med poledit!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
26. december 2001 - 14:55 #15
--==ron==--> FORKERT! Du kan sagtens gemme noget, du angiver bare hvilke drev der er adgang til at gemme på og hvilke der ikke er. Og hvis man så vil ændre noget på de låste drev, logger man bare på kortets software som administrator, og vupti! har du adgang til det hele!!

Rasmus!
Avatar billede mccookie Seniormester
27. december 2001 - 15:05 #16
Lukker dette spm, har ikke fået det eksakte svar jeg søgte !!!!

Zyphon>> Du får 100 Point for din indsats!!