Avatar billede cyberlsn Nybegynder
02. december 2001 - 13:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Eksempel på 3D-spil

Hvor kan jeg downloade kildekoder til eksempler på nogle 3D-shooters lavet i Delphi 5?
Kildekoderne skal IKKE være afhængige af alle mulige fucking komponenter, jeg skal til at installere, for at få lortet compileret!

Avatar billede soreno Praktikant
02. december 2001 - 13:55 #1
jeg ved intet om delphi, men jeg ved at der findes nogle ressourcer om opengl til delphi på http://delphigl.cfxweb.net/
Avatar billede a_c Nybegynder
02. december 2001 - 22:37 #2
Jeg ved ikke hvor hardcore du er men det er jo rimeligt langhåret og lave den slags.
De fucking komponenter gør livet betydeligt nemmere for dig. Om det så er en eller anden 3d engine såsom morfit vist er
http://www.3dstate.com/
eller om det er noget i retning af:
http://turbo.gamedev.net/delphix.asp
Der er rigtig fed hvis man er lidt på begynder stadiet.
A_C
Avatar billede zerohero Nybegynder
03. december 2001 - 09:17 #3
Jeg har selv brugt http://nehe.gamedev.net/ til at anvende OpenGL (hvilket jeg gerne vil anbefale) i Delphi. Jeg har selv ca. et års erfaring i 3D udvikling i Delphi og jeg kan sagtens følge dig i ikke at have for mange komponenter i sine projekter - men så må du også forvente at skulle bygge alt op fra bunden (The Hard Way). Så det jeg vil anbefale er at købe bogen:

\"Delphi Developer\'s Guide to OpenGL\"
af Jon Q. Jacobs
kan købes på www.amazon.co.uk eller www.amazon.com
den var uundværligt for mig, da det er den eneste bog der direkte omhandler 3D programmering i Delphi. Ellers må du jo besøge min side, når jeg engang i fremtiden får lavet nogle danske totorials omkring emnet: www.opengl-delp.dk

ZeroHero
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
03. december 2001 - 09:20 #4
Hvis jeg selv skal sige det, er jeg da rimelig hardcore til matematik (ikke færdighedsregning, men ligninger), og jeg har da også en hel del kendskab til programmering, såeh.... det skulle jeg vel nok kunne klare.... :)

Avatar billede a_c Nybegynder
03. december 2001 - 09:26 #5
zerohero>> Mener du ikke
http://www.opengl-delphi.dk/  ?
:)
A_C
Avatar billede zerohero Nybegynder
03. december 2001 - 09:28 #6
A_C>> jo tak for rettelsen af min egen hjemmeside *G*
Avatar billede kaspikov Nybegynder
04. december 2001 - 18:46 #7
cyberlsn > hmm... hardcore til matematik... du mener vel at al 3d kan man lave ved at løse ligninger på y=ax+b formen eller hvad? 15 år - så kan du jo knap nok løse et andengradpolynomium... når du laver 3d så skal der matricer, vektorer, stedvektorer, rumgeometri og diverse trigonometriske funktioner... hardcore til matematik - har du overvejet 2d?

Casper
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
05. december 2001 - 16:38 #8
kaspikov > Jeg nægter at lege med 2D. Jeg VIl, VIL, VIL programmere 3D....
- i såfald, er det bare at låne en bog på biblioteket om det du lige har nævnt. :)
Avatar billede kaspikov Nybegynder
06. december 2001 - 19:18 #9
hmm - sjovt nok så er de fleste programmører der programmere 3d har minimum en gymnasie eller anden form for uddannelse hvor matematik indgår! det er ikke for at slagte dig eller noget - men det er ret så svedigt emne at gå i gang med - tro mig, jeg har siddet og leget lidt... du finder sikkert noget godt i de bøger du kan låne, men at rodde med vektorer i 3d er ret svært og det er kun begyndelsen! Men kig lidt på http://www.flipcode.com - der er nogle columns i venstre side - der er måske noget!¨

Casper

Men 3D er fedt og spændende!