Avatar billede kanabba Nybegynder
01. december 2001 - 18:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Installering af XP :o(

Jeg har i første omgang installeret winXP på min computer uden problemer. Da jeg så skulle installere styresystemet på min anden computer kommer der en fejl! Den kører installationen fint, -men når den beder om at fjerne floppy-disken og trykke enter for genstart, kommer den op med følgende fejl ved genstart:\"Boot failure, -insert system disk and press enter.\" -Så vidt jeg kan se, kan den ikke genkende XP-cdrommen når den booter maskinen igen....
Håber der er nogle der kan hjælpe mig, med dette ganranteret lille, men drønirriterende problem....

Kanabba
Avatar billede thecodeman Nybegynder
01. december 2001 - 18:51 #1
Boot fra CD skal slås til i BIOSen!
Avatar billede maxium Novice
01. december 2001 - 18:55 #2
brug en fdisk og når at du starter din pc op (med disketten) så velg start med cd
Avatar billede kanabba Nybegynder
01. december 2001 - 18:57 #3
Den prøver allerede at boote fra cd-rommen, men vil ikke godkende den :o(

Hvordan bruger man lige en \"fdisk\" ??
Avatar billede djm33 Nybegynder
01. december 2001 - 19:00 #4
rip CD\'en ned på en Partition.. og installere XP derfra... hvis du altså ikke kan få den til at boot på CD-rommen... Hvis du har en org. Licens kan du ringe til MS eller din forhandler og få support...
Avatar billede kanabba Nybegynder
01. december 2001 - 19:03 #5
Ok.... -Jeg er rimelig ny i det her kan jeg godt se, -så det har jeg har brug for er en lidt mere detaljeret forklaring... -Jeg vil gerne give nogle flere point for det, hvis det kommer til at virke... -Med hensyn til support fra MS, er dette ikke en mulighed....
Avatar billede thecodeman Nybegynder
01. december 2001 - 19:05 #6
Kører de to computere på netværk? jeg har hørt at XP skulle have sat mange begrænsninger ind overfor installering af samme licens på to computere!
Avatar billede kanabba Nybegynder
01. december 2001 - 19:07 #7
Nej, -de har ingen forbindelse til hinanden ovhovedet...
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. december 2001 - 22:37 #8
Har du husket at slå antvirus fra i bios?
Avatar billede kanabba Nybegynder
02. december 2001 - 10:45 #9
Nej, -kan det have en betydning... -Det vil jeg prøve....
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2001 - 10:59 #10
Ja, klart nok vil det hjælpe.
Antivirus funtionen i bios overvåger bootsporet, den vil forhindre at OS kan etablere sig under installationen.
Avatar billede simonhb Praktikant
02. december 2001 - 12:58 #11
kan du ikke installere et andet windows og så opgradere til XP bagefter??
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2001 - 13:57 #12
Måske lidt overflødigt, men har du en ikkebootbar diskette i?
Avatar billede kanabba Nybegynder
02. december 2001 - 15:49 #13
Tak for hjælpen alle sammen. Virkelig fedt at folk er så villige til at hjælpe. Jeg har løst problemet nu, og den der var tættest på det rigtige løsning var Retaxes, og derfor lader jeg pointene falde til ham. Problemet var at der var blevet rodet for meget i biosen. Jeg gjorde det, at jeg trykkede \"load default\" i biosen, og så forsvandt problemet helt af sig selv....

Mvh Kanabba
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2001 - 16:27 #14
Det plejer jeg også at foreslå, men det virker efterhånden så fortærsket at skrive \"I bios skal du Loade Default Setup\" ;o)

Jeg har selv været ude for det samme, men hos mig blev keydoardet koblet ud når jeg skulle svare på spørgsmål fra install. vinduet, da jeg havde prøvet det en 5-6 gange tænkte jeg at bios nok var lidt for hårdt tunet!

Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes