Avatar billede kasperb Nybegynder
30. november 2001 - 19:02 Der er 13 kommentarer

Divx

Jeg har en DVD, og vil gerne have noget af den over på computeren i AVI-format. Jeg skal kun bruge ca. 10-20 sek. af filmen. Kan man undgå at \"rippe\" hele DVD`en, men kun disse sek? Forresten skal disse sek. være i (næsten) fuld DVD-kvalitet (hvis det er mulig...!) Hvilket program(mer) skal jeg bruge?

/KasperB
Avatar billede ducks Nybegynder
30. november 2001 - 19:06 #1
Avatar billede kasperb Nybegynder
30. november 2001 - 19:06 #2
lidt mere specifikt måske...!
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2001 - 19:13 #3
VIrtuelDub eller NanDub kan bruges og kan hentes her: www.divx-digest.com
Avatar billede ducks Nybegynder
30. november 2001 - 19:15 #4
søg efter dvd-dekoder/enkoder
Avatar billede kasperb Nybegynder
30. november 2001 - 19:16 #5
Skal DVD`en ikke \"rippes\" først? Og kan man undgå at rippe hele DVD`en, men du nogle udvalgte sekunder?

/KasperB
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2001 - 19:20 #6
nej og ja.
Avatar billede kasperb Nybegynder
30. november 2001 - 19:21 #7
Kan dette svar uddybes?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2001 - 19:23 #8
Prøv programmet. Det er let. Har du brug for hjælp til indstillingerne, kan du finde den her: www.vcdhelper.com
Avatar billede skov_p Praktikant
03. december 2001 - 22:23 #9
En DVD film er delt op i flere filer. Når du har dekrypteret den kan du nøjes med at rippe en af filerne. Du kan evt prøve at afspille de dekrypterede filer enkeltvis for at se hvilken af dem der inde holder det klip du er ude efter. der efter kan du nøjes med at rippe den ene fil.
Avatar billede skov_p Praktikant
03. december 2001 - 22:25 #10
Find værktøjet på www.vcdhelp.com
Avatar billede edgein Nybegynder
04. december 2001 - 20:48 #11
Brug Smartripper. Med det kan du rippe de enklte chapters. Til selve konverteringen vil jeg anbefale FlaskMPEG
Du kan finde programmerne her: http://dvd.box.sk/  eller  http://www.divx-digest.com/
Avatar billede svuppenator Nybegynder
10. januar 2002 - 20:55 #12
www.doom9.org. kortere kand et ikke siges
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 16:00 #13
Lukker du snart spørgsmålet?