Avatar billede henningc Nybegynder
28. november 2001 - 00:16 Der er 17 kommentarer

scandiskproblem

Jeg er desorienteret! Jeg kan ikke køre scandisk, jeg får medelelse om, at jeg har et program åbnet og at det skriver til scandisk? Jeg har ikke såvidt jeg kan se noget program åbnet. Meddelelsen fra scandisk lyder sådan her: \"Scandisk har skrevet 10 gange, da windows eller andre programmer har skrevet til dette drev. Hvis du afslutter kørende programmer, afsluttes scandisk muligvis tidligere\".Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede perj Nybegynder
28. november 2001 - 00:18 #1
Kan have forskellige årsager, men start i fejlsikker tilstand, og kør scandisk derfra.
Avatar billede gpa Nybegynder
28. november 2001 - 00:19 #2
Du skal prøve at stoppe programmer der kører i baggrunden. Eller Tryk på start og åbne en af undermenuerne - det plejer at hjælpe
Avatar billede zhark Nybegynder
28. november 2001 - 00:30 #3
hvis du taster start/kør/msconfig/(enter) og under fanebladet \"start\" lukker Job-oversigt samt planlægningsagent, der er programmer som kører i baggrunden, så vil jeg tro det er klaret. Men afbrud evt. også opgavestyring og virus prg. (nederst til højre) når du scanner, ved at højreklikke på dem!
Avatar billede zhark Nybegynder
28. november 2001 - 00:31 #4
det skulle være et svar!
Avatar billede krofar Nybegynder
28. november 2001 - 00:33 #5
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=132&mid=2

Hent dette program, det lukker alle unødvendige programmer ned.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. november 2001 - 00:34 #6
hvis du har sat en pauseskærm til, skal du også slå den fra, da den kan genere scandisk
Avatar billede tumben Novice
28. november 2001 - 00:34 #7
h.klik på alt det du har liggende ved siden af uret ...og luk dem..det er derfor
Avatar billede zhark Nybegynder
28. november 2001 - 00:35 #8
Har også erfaring med at de 2 førstnævnte prg kan være skyld i en PCer \"fryser\" i 2-3 sek. ind imellem!
Avatar billede the_magician Nybegynder
28. november 2001 - 15:55 #9
´Hjalp intet af dette ?
Avatar billede trismegistos Nybegynder
28. november 2001 - 20:41 #10
Alle de ovenstående svar er rigtige, har selv prøvet, da jeg havde w98 installeret, ikke at kunne scandiske c:\\ af samme årsager som henningc.
Det virker altid at scandiske i fejlsikker tilstand men man kan også gøre det, hvis man bare sørger for at lukke alle de programmer som kører i baggrunden. Man kan prøve sig lidt frem til hvad der skal køre og hvad der ikke skal køre.
Avatar billede krofar Nybegynder
28. november 2001 - 21:56 #11
Hvad med lidt respons fra spørgsmålsstilleren.........?
Avatar billede trismegistos Nybegynder
28. november 2001 - 22:24 #12
ku\' være rart
Avatar billede perj Nybegynder
28. november 2001 - 22:29 #13
henningc hører ikke ligefrem til de hurtigste svarere - hvis han svarer:-(

http://www.eksperten.dk/spm/130138
Avatar billede henningc Nybegynder
29. november 2001 - 02:13 #14
Kære alle svarere på mit problem med scandisk.
Jeg har skrevet, at mit problem er løst.Jeg har nok nokket i det med besvarelsen og derfor er den ikke kommet frem.
Løsningen og svaret er, eftewr at have prøvet både med at køre i fejlsikret tilstand og lukke de programmer som beskrevet af tumben. I begge tilfælde fungerede det med at køre scandisk.
point gik til tumben fordi, med hans metode fandt jeg også ud af, at det var Norton antivirus der kørte. Tak for gode råd Henningc.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
29. november 2001 - 03:54 #15
Fint nok hegningc..  :)
Avatar billede zhark Nybegynder
29. november 2001 - 12:03 #16
Ja da, fint nok! Men skrev jeg ikke osse det i kommentaren (28/11 00.30.58) om programmer nederst til højre, selv om det blev til \"avbrud\".
Nu skal du ikke tage dette som \"brok\" :)
Mvh zhark
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2012 - 22:28 #17
Skal du ikke lukke her?