Avatar billede camping Nybegynder
27. november 2001 - 14:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter jeg Word2000

Hej

Jeg har en pc hvor der er installeret Word2000 i en OEM udgave, jeg vil nu slette denne da der skal installeres Office2000 istedet. Problemmet er nu at jeg bruger tilføj/fjern programmer og vælger at fjerne Word2000 - installationsprogrammet spørger så efter DATA1.MSI på en cd-rom og denne cd-rom har jeg ikke. Findes der er en anden måde at fjerne Word2000??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. november 2001 - 14:40 #1
Hvis du har en OEM installation, har du også nogle installationsfiler et eller andet sted. Enten på en CD-Rom (det lyder ikke sådan), eller også et sted på din harddisk.

Prøv at søg på setup.* eller install.*. Jeg kan ikke huske hvilken af dem der bruges i office.
Når du har fundet den, har du fundet den sti, afinstallations programmet spørger efter.

Du har IKKE anden mulighed end at henvise til installationsfilerne. Om nødvendigt må du jo låne dig frem til en cdrom med filerne på.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. november 2001 - 14:41 #2
Og som sædvanlig fik jeg ikke læst det hele. Hvis du nu ønsker at installere office2000 i stedet, skal du bare på din office2000 cd-rom finde setupfilen for word2000. Den kan du sagtens henvise til.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. november 2001 - 14:43 #3
På min egen cd-rom ligger data1.msi i roden på CD´en. Du skal altså bare henvise til D:\\ (hvis dit cd-rom drev hedder D:)
Avatar billede camping Nybegynder
27. november 2001 - 14:46 #4
Problemmet ligger i at jeg ikke har denne cd med Word2000 og jeg har prøvet at henvise til Office2000 word setup filen dette fungere ikke
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. november 2001 - 14:51 #5
Nej, men cd med Word2000 og Office2000 skulle være godt det samme.

Har du prøvet at henvise til data1.msi filen på office2000 cd´en?

Hvis ikke det virker, hvad sker der så?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2001 - 14:54 #6
Det burde da ikke være noget problem at installalere Office2000 oveni din Word 2000 installationsprogrammet plejer at spørge om det skal fjerne gamle installationer
Avatar billede camping Nybegynder
27. november 2001 - 15:00 #7
Der ligger ikke nogen data1.msi fil på office2000 cd!!

Det er heller ikke noget problem at installere oveni, problemmet kommer først når programmerne startes og programmerne \"siger\" at der er problem med Slutbrugeraftalen og om man ønsker at installere denne, hvis man forsøger dette skal man igen bruge data1.msi filen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. november 2001 - 15:12 #8
Hvad for en office2000 cd har du??

Som sagt, har jeg data1.msi liggende i roden af min CD.

Men Okay - det er en office2000 pro udgave.
Har du prøvet at søge efter data1.msi på din harddisk. Som sagt, ligger OEM udgaverne som oftest som filer på harddisken.

Ellers kan jeg da prøve at sende filen til dig, og så kan vi se, om det er nok.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2001 - 15:14 #9
Det er vel et lovligt program og ikke en pira.....
Avatar billede camping Nybegynder
27. november 2001 - 15:30 #10
Det er office pakken fra Microsoft select aftalen, og selvfølgelig er det et originalt program.
Avatar billede marty Nybegynder
27. november 2001 - 15:32 #11
lol
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2001 - 15:34 #12
Men så er der jo også gratis support fra Microsoft Danmark. Jeg kan kun anbefale at kontakte dem.