Avatar billede yebzqey Nybegynder
21. november 2001 - 15:03 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

AMD server - en dårlig løsning

En overvejelse. Hvor stabile er AMD baserede systemer egentlig?
Nu har jeg i flere haft intel processorer i mine computere. Jeg er godt tilfreds med stabiliteten.
Men jeg skal bruge en computer som router/server og mine overvejelser er som følger:
Hvor stabile er nutidens AMD? Den AMD K6-233 jeg har er ikke ret stabil...
Point\'ne gives til den som kan dokumentere hans/hendes påstande
Avatar billede kylle20xx Nybegynder
21. november 2001 - 15:43 #1
Jeg ville vælge en intel pentium, den virker meget stabilt, som styresystem ville jeg så vælge en 2000 udgave PRO/SERVER edetion....

AMD vil jeg kalde svaret på en spillemaskine og ikke en server

/Kylle
Avatar billede win32cih Nybegynder
21. november 2001 - 15:59 #2
AMD er kommet med drese nye prosesser 64-bit \"Hammer\" prosesser ud iver den sparker for vildt R.. og den er STABIL... men den koster...

og med hensyn til din K6 CPU har sansynlig ikke noget problem bruger selv samme CPU til min firewall og det er da minst 2 mdr. siden den blev genstaret p.g.a. opdatering af windows 98se /Firewall

men en DOC på at den er den beste og best stabile er ikke noget jeg kan sige men ring til Datatid (bladet)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
21. november 2001 - 22:22 #3
jeg har set athlons & durons køre kanont til server, og jeg har set intel køre shitty til server.
så det afhænger nok også af resten af hardwaren i pc´en.
min workstation men linux på går heller aldrig ned, iøvrigt heller ikke med win2k.
Avatar billede projektx Nybegynder
29. august 2002 - 04:27 #4
Hmmm... Det her spørgsmål er pænt gammelt. Lukker det lige.
Avatar billede projektx Nybegynder
29. august 2002 - 04:29 #5
AMD har indtil nu ikke været den optimale platform at køre servere på. Problemet med de nuværende AMD CPU'er er at de alle producerer meget varme i forhold til de tilsvarende intel CPU'er. Eftersom Sledge- og Clawhammer ikke er kommet som begge er 64 bit processore vil jeg anbefale Intel XeonIII/4 eller PIII på et serverworks baseret motherboard.
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
29. august 2002 - 05:21 #6
Jeg har ofte hørt om diverse problemer med AMD til serverbrug (oftest pga. varmeudviklingen). Jeg har dog selv kørt med både AMD- og Intelservere, og stabilitetsmæssigt har der ikke været nogen mærkbar forskel.
Avatar billede yebzqey Nybegynder
30. august 2002 - 01:17 #7
Sådan. Håber at i er glade...