Avatar billede dribble Nybegynder
21. november 2001 - 03:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværks forbindelse

hej

Jeg har et meget mærkligt problem.

jeg har Windows 2000 pro (eng vers.) og følgende PC

AMD TB 1,2 GHz
ASUS A7V 133

jeg har en Netexpress 1024/256 ADSL forbindelse som køre på et ATM kort \"Speedstream 3010\"

men mit problem er, at når jeg lige har startet min computer, kan jeg fint komme på nettet....men forbindelsen ryger, nogen gange efter 2 min andre gange efter 3 timer, og for at få forbindelse igen, bliver jeg nød til at genstarte computeren.

Jeg har prøvet følgende.

Format C:

geninstallering af win2000

af/geninstallering af netkort

skiftet PCI slot på netkortet

TDC hotline (sutter for vildt, deres råd ! åhhhhh geninstallere.....og det kostede mig 75 kr.)

P.S. jeg har til punkt og prikke fulgt installations vejledningen, så der skulle der heller ikke være noget.

er der nogen der har bare den mindste ide om, hvordan jeg får lortet til at køre. det har virket fint førhen !!!!!!

hilsen Dribble
Avatar billede voodoo_g Nybegynder
21. november 2001 - 04:42 #1
er det automatisk driveroppdatering for ditt speedstreamkort, kan du se om du kan få satt vekk denne muligheten og manuelt oppdatere driverene ved å laste de ned (hvis det finnes nye), det kan virke som om en automatisk oppdatering av antageligvis nye drivere ikke virker helt som det skal.
Avatar billede harpocrates Nybegynder
21. november 2001 - 09:09 #2
bios update.. + driver update til netkortet!
- det er løsningen!

[harpocrates]

ps.. du har ret i at TDC er nogle tissere!
Avatar billede wizax Nybegynder
21. november 2001 - 13:52 #3
Er det en opkalds-adsl eller en fast adsl?

Hvis det er en opkalds-adsl, skal man deaktivere IP-Header-Compression....
Avatar billede dribble Nybegynder
21. november 2001 - 14:44 #4
hmmm tak for jeres svar, men har faktisk selv fundet ud af det......mit problem blev afhjulpet ved at slukket for mit modem/router hvor efter den får forbindelse igen......så det drejer sig om et defekt udstyr fra TDC siden af.

hilsen Dribble
Avatar billede harpocrates Nybegynder
21. november 2001 - 20:36 #5
typisk TDC - jeg hader dem!