Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
19. november 2001 - 15:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Styling af højden på input-felt på MAC

Hej

Et enkelt hurtigt spørgsmål::

Kan man style højden på eksempelvis et tekstfelt i IE5.x på MAC?

Og helst ingen kommentarer om at det er \"forbudt\", grimt, ulækkert og lignende at style den slags :-)

På forhånd tak!
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
19. november 2001 - 15:36 #1
Højden på et input felt afhænger at størrelsen på tekststørrelsen.
Avatar billede nute Nybegynder
19. november 2001 - 16:13 #2
tja...hvis du sitter med en mac, så er ikke annet bedre enn at du tester. i teorien skulle det ikke være noe problem å gjøre det...

http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=273

/nute
Avatar billede olebole Juniormester
19. november 2001 - 18:34 #3
<ole>
pixeldraw >> Højden af et input afhænger af skrift størrelsen *og* \'height\' sat på elementets style-objekt.
/mvh
</bole>
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
20. november 2001 - 12:00 #4
Enig i din kommentar Ole. Spørgsmålet gik konkret på om det var muligt at sætte style=\"height:?px;\" på et inputfelt på en IE/MAC. Det kan man øjensynelig ikke og der er vist ikke rigtig nogen \"work-around\" der er nogenlunde fornuftig, eller hvad?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
20. november 2001 - 12:04 #5
olebole, det er jeg godt klar over, jeg synes bare ikke det er specielt hensigtsmessigt at bruge height til nettop et tekstfelt.
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 12:05 #6
Det mener jeg ikke er et problem (...ellers havde mit svar været et andet), men jeg har ikke min Mac kørende for tiden, så jeg kan ikke teste
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 12:07 #7
pixelpaw >> Hvis man er ligeglad med højden, er det uhensigtsmæssigt at bruge \'height\'.
Skal man derimod bruge en bestemt højde, der ikke afhænger af skriftstørrelsen, er det vel meget nyttigt  ;o)
/mvh
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
20. november 2001 - 12:30 #8
Du risikerer at skære teksten hvis du laver din height for lille.
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 12:35 #9
Ja, hvis man ikke tænker sig om. Men man risikerer så meget, hvis man koder HTML uden at tænke  ;o)
/mvh
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
21. november 2001 - 15:54 #10
Nå, jeg lukker spørgsmålet her. I skal have tak for kommentarerne, men jeg vil altså tillade mig at tage pointene tilbage, simpelthen fordi spørgsmålet konkret gik på om det var muligt (på en måde?) at style et input felt på en IE på MAC\'en og til det var der ingen \"rigtige\" svar....