Avatar billede kim_friis Nybegynder
19. november 2001 - 14:55 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2002 og Guiden regler

Jeg er kommet til at svare ja til at mine regler skal ligge på serveren istedet for at alle mine regler ligger lokalt hos mig (de kan alligevel kun køre lokalt), hvordan får jeg dem til at høre lokalt sådan at de køre med det samme at der komme en mail i min inbox?
Avatar billede mile Juniormester
19. november 2001 - 15:12 #1
Hvis de ligger på serveren så bør de da køre med det samme. Du kan klikke på rediger og næste næste osv. ved sidste billede kan du markere \"kør denne regel nu, på de meddelelser der findes i indbakke.
Avatar billede mile Juniormester
19. november 2001 - 15:12 #2
Du skal selvfølgelig først lige gå ind i Guiden regler og markere den regel du vil ændre.
Avatar billede mile Juniormester
19. november 2001 - 15:14 #3
Hvad angår regler, så er nogle af dem serverbaserede mens andre er pc-baserede. Eks.:

Videresend til anden email-konto er serverbaseret

Flyt til mappe uden for postkassen eks, en privatmappefil er pc-baseret og vil kun blive udført når du logger på Outlook.
Avatar billede kim_friis Nybegynder
19. november 2001 - 15:27 #4
Jep, men det som jeg har opdaget er at hvis reglerne ligger på serveren, (selvom at de er klient baseret) så køre de først næste gang at jeg klikker på noget som tager fat i serveren. Det skal siges at ALLE mine regler er fly til mappe uden for indbakken.

Jeg havde dem ellers liggende lokalt da jeg kørte med Outlook 2000, men så da jeg opgraderede fandt den ud af at der både var regler lokalt og på serveren, og så spurgte den hvilke nogen den skulle bruge, og der var der at jeg dummede mig.
Avatar billede mile Juniormester
19. november 2001 - 15:29 #5
Jeg har prøvet at støve rundt i Guiden Regler - jeg synes ikke rigtigt at den giver mulighed for at ændre på placeringen. Er der mange regler ellers var det måske en idé at fjerne dem og oprette dem igen ?
Avatar billede mile Juniormester
19. november 2001 - 15:33 #6
Jeg har lige prøvet at oprette en ny flytte regel der flytter til mappe uden for Outlook - og jeg får meldingen: dette er en klientbaseret regel (pc-baseret) og vil kun virke når Outlook kører. Så det må være en fejl at den har tilbudt serveren.
Avatar billede kim_friis Nybegynder
19. november 2001 - 15:40 #7
Mange og Mange, det er jo relativt men en 20 stykker skulle der jo nok være, problemet er jo bare at der jo er mulighed for at selvom at jeg opretter dem på ny, så lægger de sig stadigvæk over på serveren, men jeg vil da lige prøve med en enkelt regel eller 2 og så se hvad den gør. (Jeg tager eksperten reglen, så hvis jeg kan få dig til at svare om en 5 min. så ville jeg blive glad.)
Avatar billede kim_friis Nybegynder
19. november 2001 - 16:09 #8
Hm, har nu prøvet at oprette en ny, men den virkede heller ikke. Gode bud modtages.
Avatar billede mile Juniormester
20. november 2001 - 08:22 #9
Jamen tror du ikke det er fordi det er en serverbaseret regel du opretter ??
Avatar billede kim_friis Nybegynder
20. november 2001 - 09:06 #10
Nop, fordi den siger (kun klientprogram) bagefter alle reglerne. Og reglen går også ud på at den, når jeg få noget ind i min lokale indbakke, så skal den flytte den mail til en anden mappe lokalt. (Hvis den opfylder bestemte kriterier altså)
Avatar billede mile Juniormester
20. november 2001 - 13:36 #11
Oppe for oven i den første dialogbox i Guiden Regler, kan du ændre det til klient ??
Avatar billede kim_friis Nybegynder
20. november 2001 - 13:46 #12
Jep det ville jeg også mene, men der har jeg altså kun et punkt som jeg kan vælge, og det er inboxen på exchange serveren.
Avatar billede mile Juniormester
20. november 2001 - 13:50 #13
Jeg tror sgu at det er fordi den ved den skal undersøge tingene i indbakken. Prøv at lave en kopier af en regel, den giver sgu også kun mulighed for placering i Exchange og indbakke. Jeg er temmelig sikker på, at den er klientbaseret under alle omstændigher.
Avatar billede kim_friis Nybegynder
20. november 2001 - 15:07 #14
jamen hvorfor kører den så først når jeg lige \"prikker\" lidt til serveren?
Avatar billede mile Juniormester
21. november 2001 - 08:18 #15
Hvis du går i rediger på reglen og vælger næste næste næste kan du på sidste fane vælge at den skal køre reglen på det der allerede ligger i indbakken.
Avatar billede kim_friis Nybegynder
21. november 2001 - 09:38 #16
Jep, men hvad hjælper det på mit problem med at den ikke køre reglen når der kommer ting i min indbox. Ikke før end at jeg lige \"prikker\" til serveren?
Avatar billede mile Juniormester
21. november 2001 - 09:42 #17
Det er sgu nok Microblød der kun tager højde for, at folk er på servere hele tiden. Eks. deres egne Exchange-servere...
Avatar billede kim_friis Nybegynder
21. november 2001 - 09:49 #18
Jep og at man da ikke kunne tænke sig at flytte noget over til lokale mapper? Hvorfor skulle man dog det? :-)
Avatar billede mile Juniormester
21. november 2001 - 09:54 #19
Beets me :-)