Avatar billede _hightower_ Nybegynder
14. november 2001 - 20:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker mine RAM ikke ordentligt?

Hej. Jeg har købt 512 veritech pc 133 ram. Jeg har en compac presario 5736. Jeg har 128 mb i iforvejen, når jeg så sætter de nye virker det fint nok når den starter, men når jeg så fx. åbner Internet explorer og Outlook, så genstarter den automatisk. Jeg har prøvet at bytte om på rammene, men den virker kun når jeg har dem på 128 sittende i. Hvorfor gør den det, og hvad skal jeg gøre?
Mvh HIGHTOWER
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. november 2001 - 20:29 #1
Uden at jeg kan give dig noget 100%, vil jeg bede dig om at oplyse hvilket styresystem du kører med.
98/ME/2000/XP eller andet, da det kan være det der ødelægger systemet, videre navne på begge ramklodser, bundkort og så videre
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. november 2001 - 20:31 #2
Det lyder som om dine to klodser ikke arbejder sammen endnu.
Har du ændret i din BIOS?
Avatar billede zhark Nybegynder
14. november 2001 - 20:39 #3
Avatar billede _hightower_ Nybegynder
14. november 2001 - 20:40 #4
jeg har win 98, Intel 550 mhz, bundkort og ram ved jeg ikke hvad hedder men det er compaqs egne. De ram der sad i fra start kører pc 100. Kan ikke se nogle steder hvad de hedder. De nye ram er Veritech 512 pc133
Avatar billede muuu Nybegynder
14. november 2001 - 20:44 #5
Jeg hade et problem med min pc da jeg satte 128MB pc 133 ram i min pc min pc kunne ikke finde  andet end de 32 der sad i til at starte med, men det hjalp da jeg bytede om på dem
Avatar billede muuu Nybegynder
14. november 2001 - 20:45 #6
zhark >< Ja det skulle gører det
Avatar billede _hightower_ Nybegynder
14. november 2001 - 20:52 #7
kan man ikke ændre noget så den kan køre mere end 384. Og nej jeg har ikke ændret min BIOS
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 21:00 #8
Prøv i bios at Loade Default Setup, det lyder som en hardwarekonflikt!