Avatar billede deller Nybegynder
13. november 2001 - 15:42 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

CPU type i Presario 5640

Jeg kom lige til at tænke på at jeg måske skulle opgradere min stationære Compaq Presario 5640 med en lidt hurtigere processor (den har kun en PII med 400 MHz!). Er der nogen der kan fortælle mig hvilken type bundkort og hvilken type processor der kan komme i sådan en maskine? (et besøg på Compaqs engelske hjemmeside var ikke meget værd)
Avatar billede darkside Nybegynder
13. november 2001 - 15:46 #1
Det kan somregel ikke betale sig at pille i en compaq, du kan ikke sætte andet board og cpu i..
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
13. november 2001 - 15:48 #2
.. Det er en Slot A Processor en AMD Athlon TM Så..Eller en k6-II..Det kan ikke betale sig at pille ved en compaq da garantien også bortfalder.... ;/
men Slot A eller Super Socket 7
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. november 2001 - 15:49 #3
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. november 2001 - 15:50 #4
Ikke besværet værd da den største PII er på 450 mhz.
Avatar billede darkside Nybegynder
13. november 2001 - 15:50 #5
Du kan msåek være heldig og finde noget der kna bruges, men tro mig DET ER IKKE DET VÆRD, så hellere købe en nyt tower sammen med bundkort  og CPU..
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. november 2001 - 15:51 #6
Hvis du overvejer nyt bundkort ville jeg sælge nuværende maskine og starte fra bunden af med en ny maskine.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. november 2001 - 15:59 #7
Du skulle også kunne benytte en PIII op til 600 mhz da en sådan kører med samme FSB og vcore som den nuværende ! - Så vil du opleve en forskel i ydelsen.

Eneste forbehold er, at det nok ikke er vildt fordelagtigt mht. prisen.
Avatar billede deller Nybegynder
13. november 2001 - 17:32 #8
Well, jeg havde tænkt mig at se om jeg kunne få en 600-700 MHz et-eller-andet processor i. Men en Athlon du da ikke når det er en Intel Pentium II der sidder i nu?

Jeg kiggede inde på edbpriser.dk, der er sq ingen der vil sælge en 600 Mhz PIII :-(
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. november 2001 - 17:34 #9
Nej, P3 bruger slot 1 og Athlon \"Classic\" Solt A. - Så det vil ikke gå.

Du skal nok prøve at finde en brugt processor.
Avatar billede deller Nybegynder
13. november 2001 - 17:50 #10
der er ingen der gider sælge en processor fra Intel med over 500 MHz :-(
Avatar billede halifax Nybegynder
13. november 2001 - 22:31 #11
PII 400MHz er en Slot 1 med 100MHz FSB og 2v vcore. Måske kan du bruge P3 800MHz Slot 1, 100 FSB, men kun 1.65v vcore. Måske kan du selv - eller den lokale edb-fusker - få det til at køre, med passende køling.

Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
13. november 2001 - 22:58 #12
Du SKAL være sikker på om dit bundkort OG BIOS understøtter en P3, idet din computer ellers ikke kan starte!

Prøv at finde en slot konverter...

Se evt. dette spørgsmål!
http://www.eksperten.dk/spm/130297
Avatar billede deller Nybegynder
13. november 2001 - 23:33 #13
Hvordan finder jeg ud af om min BIOS understøtter PIII?

Hvad er det for noget med en Slot converter? Ka man få en så skidtet kan tage en af de der skidebillige P4 1 GHz nogen?
Avatar billede deller Nybegynder
14. november 2001 - 11:06 #14
hiiilfe... bump.... hvis det virker her....
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. november 2001 - 11:14 #15
Tjek en evt. manual for hvor stor processor di kan bruge.
En converter vil give mulighed for at bruge en socket 370 processor i et slot 1
Avatar billede deller Nybegynder
14. november 2001 - 16:09 #16
Tror I det er muligt at sætte en Celeron In-A-Box i eller skal jeg \"nøjes\" med den Celeron A 800 MHz der er inde på edbpriser til små 700 kr.?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. november 2001 - 16:44 #17
Betyder ikke noget at det er en \"in a box\" der får du jo bare en standard køler med.
Avatar billede deller Nybegynder
14. november 2001 - 17:08 #18
Så hvis jeg gad betale for en Celly 1 GHz var det muligt at sætte sådan en i?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. november 2001 - 17:12 #19
Ja, alt efter indstillings mulighederne mht. multiplier og FSB samt vcore.
Det vil fremgå af en manual hvor højt du kan stille disse.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. november 2001 - 22:39 #20
Nu er det jo en Compaq du har.... Nogle ville nok til det sige: SUK! Compaq er ofte specielle. Kan BIOS opgraderes f.eks. Kan dit og dat gøres. Rart hvis Compaq kyndige udtalte sig om mulighederne.

Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
15. november 2001 - 04:42 #21
Du skal ikke regne med at kunne sætte en celly 1GZ i maskinen... Celeron over 750 kører med en P3 kerne, som med al sandsynlighed ikke understøttes af hverken BIOS eller bundkort!

Hvis du er heldig har du måske mulighed for celeron op til 750Mhz(m.66Mhz bus)!

Find den nyeste BIOS opgradering til din PC på Compaqs hjemmeside... Der er en beskrivelse af BIOS revisionshistorie, dvs. hvilke ændringer/rettelser/Opdateringer som er foretaget... Her vil du kunne se om din Maskine kan understøtte P3 og celeron!

Uanset hvad, så skal du ALTID opgradere din BIOS INDEN du sætter en anden processor i!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
15. november 2001 - 07:26 #22
Begynder det ikke at bære præg af et deja Vü ?
Avatar billede nico76 Nybegynder
15. november 2001 - 14:12 #23
Hehe Kludedukken :-)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
15. november 2001 - 23:34 #24
Jep, jeg undrede mig også!!!

Måske er der en skjult funktion på Compaq maskiner som udløser et kemikalie efter et bestemt antal år, som skal få folk til at opgradere!

Måske! Måske er det de hvide mus som styrer verden... syre syre syre!!!