Avatar billede parkens Nybegynder
11. november 2001 - 21:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

cocoon op til resin.

Hej

Jeg har forsøgt(uden held) at sætte cocoon op til resin. Her er min (dele)
af conf til resin :

<servlet-mapping url-pattern=\'*.xmo\'
                      servlet-name=\'org.apache.cocoon.Cocoon\'/>

    <web-app id=\'xml\'/>
    <servlet>
      <servlet-name>org.apache.cocoon.Cocoon</servlet-name>
      <servlet-class>org.apache.cocoon.Cocoon</servlet-class>
      <init-param>
      <param-name>properties</param-name>
      <param-value>cocoon.properties</param-value>
      </init-param>
    </servlet>
    <web-app id=\'/\'>

Jeg har extracted cocoon.jar og lagt filerne i /doc/xml/WEB-INF/classes .
cocoon.properties ligger i roden på resin. I /xml/ starter jeg en test.xml,
men uden at den vises rigtigt.
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2001 - 21:56 #1
Har du overhovedet JSE sat op på din server?
Det at du spørger her kunne tyde på at det har du ikke.

mvh JakobA
Avatar billede parkens Nybegynder
11. november 2001 - 21:58 #2
Vil du uddybe det lidt nærmere :0)
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2001 - 22:03 #3
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2001 - 22:26 #4
For at kunne køre servlets skal der i din server være installeret en Java Servlet Engine (svarende til den javaVM der følger med de fleste browsere).

http://www.cetus-links.org/oo_java_servlets.html  generelt om servlets
http://jetty.mortbay.org/      en gratis opensource java server der supporterer servlets

det sker altsammen serverside, og det har definitivt ikke noget med javascript at gøre.

mvh JakobA
Avatar billede parkens Nybegynder
11. november 2001 - 23:16 #5
Det er sat op som det skal.
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2001 - 23:38 #6
Og du har fået Resin installeret og testet?
Avatar billede parkens Nybegynder
11. november 2001 - 23:58 #7
Jeg må hellere gennemgå det hele igen--vender tilbage imorgen --Ok--Tak for hjælpen indtil nu:o)
Avatar billede parkens Nybegynder
12. november 2001 - 10:51 #8
Ser lig at du skriver \">Definitivt ikke noge med javascript at gørre>
Javascript ??? Hvor for du det fra ???  Som jeg skriver bruger jer Resin som engine. Problemet er ikke at få den til at køre, men at sætte den op med Cocoon.

Mit problem er begrænset til at sætte: cocoon.properties (<param-value>cocoon.properties</param-value>) derfor:
1. Hvad skal der stå i cocoon.properties
2. Hvordan finde Resin den(stien)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2001 - 11:10 #9
Fordi dette spørgsmål er oprettet i kategorien \"Programmering: Javascript\".
Avatar billede parkens Nybegynder
12. november 2001 - 11:12 #10
Ja,--undskyld. Hvordan får jeg det flyttet over på det rigtige sted ??
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2001 - 11:24 #11
Jeg ser du havde det oprettet i \"programmering: Java\" før og nedlagde det der. du kan gøre det samme her, men tænk dig lidt om først, der er jo den der regel med kun at oprette et spørgsmål een gang, så før du gør det igen skal du helst vælge en korrekt kategori.
Jeg vil tippe en af:
Programmering: Java
Webservere: Generelt

mvh JakobA
Avatar billede parkens Nybegynder
12. november 2001 - 11:31 #12
Tak for din Hjælp.
Vil gerne give dig 60 point.
Vil du så sende resten tilbage :0)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2001 - 11:54 #13
tak for det :-)
http://www.eksperten.dk/spm/132720

mvh JakobA
Avatar billede fadme Nybegynder
13. november 2001 - 20:35 #14
Øh hvad har du gang i parkens

de spørgsmål du stiller har tmo stillet på kandu, og de svar du så giver videre på kandu, er dem jakoba har givet her.

Vi fattede iøvrigt heller ikke hvorfor du begyndte at snakke om javascript midt i det hele, nu forstår vi meget bedre ;-)

Fadme & tmo