Avatar billede HHA Professor
11. november 2001 - 10:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Optage video/tv

Jeg har købt et Ati Radeon 64mb ddr agp video in/out.

Jeg kan sagtens sende billeder ud af computeren, men jeg kan ikke få nogle ind med klart billede.
Billedet står sort hvidt, flimmer,er forskudt.
jeg bruger det med leverede kabel med phono stik. Jeg har prøvet alle mulige tilslutninger tv/video/sat, samme kvalitet.

Bruger Ulead Video Studio 4.0 trial.

computeren:

Amd 1400
MB Asus A133v-c
192MB ram
28 GB hdd.
Win 2000 (Service pak. 2)

Håber der er nogle som kan hjælpe.

MVH
Hans Henrik

Avatar billede pryds Nybegynder
11. november 2001 - 15:02 #1
Og du er sikker på at det er PAL og ikke NTSC?
Avatar billede HHA Professor
11. november 2001 - 19:12 #2
Mener du om at kortet kunne være beregnet til NTSC istedet for PAL.
Avatar billede pryds Nybegynder
11. november 2001 - 19:59 #3
de fleste kan klare både NTSC og PAL det skal bare indstilles i softwaren. Det var bare et gæt.
Avatar billede HHA Professor
11. november 2001 - 20:07 #4
Jeg har prøvet flere forskellige indstillinger, men uden resultat. Ellers tak det kunne jo godt ha været en sådan fejl.
Avatar billede HHA Professor
11. november 2001 - 21:03 #5
Jeg har fået det til at virke.
Det var som du mente, den var sat op til NTSC.

Tak for hjælpen.
Avatar billede HHA Professor
11. november 2001 - 21:07 #6
Du må komme med et indlæg hvor du har brugt \"svar\" knappen, hvis du vil have point´s.

Avatar billede pryds Nybegynder
11. november 2001 - 21:21 #7
nej nej, jeg har jo ikke svaret : ) kan man ikke gemme dem?
Avatar billede HHA Professor
12. november 2001 - 19:31 #8
Jeg kan kun takke endnu en gang, men det var jo dig der fik mig på sporret. Jeg havde ellers tjekket alle indstillinger.

Endnu en gang mange tak.

MVH
Hans Henrik
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 14:34 #9
Du skal optage som pal 720x576 med 25 billeder pr. sek. og sikre dig at du har valgt composit i steder for svhs/component, din indstilling kan også hedder phono!

din harddisk performance sparker du op hvis det fortsat er noget møj! - det gøres ved at enable DMA og eventuelt placere programmer på en fysisk seperat disk, hvis du har mulighed for dette - og placere så alle dine filer på den anden disk - det nytter ikke med en partition, det skal fysisk være en seperat disk.
Det vil desuden, med den rigtige opsætning, også øge din computers performance i mange andre programmer!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 14:06 #10
mon det gav en AHA oplevelse eller virker det stadig ikke ?
Avatar billede HHA Professor
29. august 2002 - 06:48 #11
Hej

Undskyld jeg ikke har været her inde et stykke tid.

Jeg har somsagt fået det til at virke.

@cqleerup

Det angående harddiskne kører jeg også på den måde du beskriver(har købt en 60gb).

Men lige nu er Ati kortet til rep.
Det flimmerede ude i dos/bios hvis man genstartede pcen, men ikke hvis man slukkede helt.

Endnu mange tak.

MVH
Hans Henrik