Avatar billede TritonTCN Praktikant
11. november 2001 - 10:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Serv-U i WinXP

Hejsa
Jeg kører Serv-U 3,0. Jeg har et lille problem med, at når jeg skal sige hvilket filer jeg vil ligge på min ftp. Jeg har nogle på mit D: drev og H: drev. I Serv-U skal jeg sige hvilket Home directory det skal være. Når jeg sætter d: ind, kommer kun de filer der ligge på min d: og når jeg sætter h: kommer kun de filer der er på h: Hvad gør jeg galt.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
11. november 2001 - 10:30 #1
Du skal lave en Shortvut og smide den ind i mappen..Altså en gennemvej på drevet
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
11. november 2001 - 10:31 #2
Shortcut... Du højreklikker New Shortcut og laver en der hedder h: Så kan man komme ind i ftp mappen og så også gå videre ..
Der er også en knap der hedder Lock User Into Home Directory Den skal være slået fra !
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
11. november 2001 - 10:50 #3
hvis du laver en home mappe på f.eks d:\\bla bla så skal du bagefter tilføje de andre mapper som brugeren skal ha.

Hvis en bruger f.eks både har fået retighedderne til at se drev D og H og D er home mappen, så kan han ik se H: når bare bruger sit ftp program, men så skal han bare sende kommandoen:  cd H: .Ligesom i dos.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2001 - 11:15 #4
Drop Server U hvad det angår og prøv Verdens nemmeste ftp server Cesar som du kan downloade i en pakkeløsning fra www.mulle.dyndns.dk/cesar. Med en ftp server er der ingen problemer med hvor mapperne ligger på din pc eller netværk. Under brugeren er der et virtuel område for mapper og filer, hvor man simpelhen trække de mapper ned i området, som den bruger skal have adgang til. Nemt og ligetil.

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2001 - 11:17 #5
Det var netop en af grundene til at jeg droppede server U til expertftp, på grund af alt det genvejsrod.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
11. november 2001 - 11:29 #6
Eller Bullet Proff
Avatar billede resten Nybegynder
11. november 2001 - 12:47 #7
jeg har kørt prøvet at køre med sever-u i winxp og nej det dued ikke jeg ved ikke præsis hvad der skete men 95% af flok kunne ikke komme ind på den og tro mig jeg/vi har prøved alt (kharder) har hjulpet mig.Men alt flasked sig da jeg begyndte at bruge cesarftp der har jeg ikke haft nogle problemer overhovedet så den vil jeg helt klart anbefale så hent den hos kharder.
Avatar billede TritonTCN Praktikant
11. november 2001 - 18:47 #8
Jeg har lige sidste spørgsmål. I cesarftp kan man se hvad den enkle user har uploadet og downloadet i alt, men ellers får du dine point kharder
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
11. november 2001 - 19:48 #9
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2001 - 23:20 #10
Ja det kan ses på den almindelig log, hvor man også kan se hvilken ip og bruger der har logget på.