Avatar billede tumben Novice
10. november 2001 - 00:45 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp ...MPEG 1 og II

nogen der ved hvorfor video optaget med
Image size 352 x 288
Video Bit rate 3600 Kbits/sek
AudioBitrate 224KB/sek
MPEG II format

ikke ser specielt godt ud ...flimrer lidt..og lyden lyder som om \" der står nogen og steger flæsk lig bag ved lydkilden\"
Afspilles i Windows Mediaplayer...og er optaget i AVer media TV kort ....anyone
Avatar billede thomzen Nybegynder
10. november 2001 - 01:00 #1
Øhhh... Det lyder helt klart forkert.. men optog du det ind i God kvalitet, og så lavede det om derfra? -ellers kan det måske have noget at gøre? jeg ved det ikke helt, har også selv gjort det samme med noget fra et digitalkamera.. Det blev ikke særlig pænt, selvom det var alm mpeg 2 format...
Avatar billede tumben Novice
10. november 2001 - 01:08 #2
jeg optog det fra tv kortet..hvor jeg havde instillet kortet til det ovenstående ...der var mange muligheder ..hvoraf den var den bedste ifølge deres hjælp...
så tog jeg bare og åbnede den i MS mediaplayer..jeg har intet rørt ellerlavet om på noget ..for jeg aner ikke hvad jeg laver ..har lige fået kortet !!!
Avatar billede thomzen Nybegynder
10. november 2001 - 01:12 #3
Hmm... Okay, underligt.. ;/
Avatar billede tumben Novice
10. november 2001 - 01:33 #4
kan det have noget at gøre med at jeg har et onboardlydkort  AC 97..og at DET ikke kan finde ud af at \"behandle\" lyden fra MPEG filen..for andre lydfiltyper lyder da rimeligt OK ???
Avatar billede thomzen Nybegynder
10. november 2001 - 02:20 #5
Hmm... Lorenzen har også et AC 97 Onboard... Der er ikke nogle som helst problemer med det.. men okay, onboard lydkort har vist nogle gange med at gøre som de selv har lyst til! =)
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
13. november 2001 - 10:26 #6
Når du komprimerer en lille video ned i en lav bit rate skal du vælge mpeg I i stedet for mpegII. Mpeg II komprimerer ikke bedre end mpeg I. Det er faktisk lige omvendt.

Når man så bruger mpeg II til dvd og siger, at kvaliten er i top skyldes det, at mpeg II tillader langt højere bit rate end mpeg I.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2001 - 10:30 #7
Prøv med MPEG1 i 640 x 480 og en video bitrate på 1150, en lyd bitrate på 192 Kbs

Det er standarden for VCD film, og den burde være god nok.
Avatar billede outsider Nybegynder
15. november 2001 - 11:54 #8
Nej! Til PAL tv kan den også se dum ud. prøv i stedet mpeg1 352 x 288 2400kb og 128kbs.
Det er PAL standarden, den svare til normal VHS.
Avatar billede outsider Nybegynder
15. november 2001 - 11:56 #9
Grunden til at den ikke vil afspille mpeg2 er at parametrene ikke passer sammen. Eller at Windows Media Player ikke kan decode det godt nok. Du kan prøve med en software eller hardware dvd player.
Avatar billede tumben Novice
15. november 2001 - 12:38 #10
????..syntes jeg har prøvet alle mulige kombinationer...det virker bare ikke..enten går tv kortet død...eller også gør windows media player...kigger på det sidtst i næste uge igen
Avatar billede outsider Nybegynder
19. november 2001 - 09:46 #11
du er dåm

hilsen lasse 6 år
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. december 2001 - 13:55 #12
hvorfor 352, det burde være 360 men det burde ikke betyde noget for den slags.

Måske din maskine ikke kan trække filen rigtigt?

Avatar billede tumben Novice
17. december 2001 - 10:42 #13
I får lige nogle points...jeg må desværre vente med at finde ud af \"hvad der foregår\"