Avatar billede fransen Nybegynder
07. november 2001 - 17:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mac G4 - OS 9.1.2 - firewirebrænder

min nye mac g4 867 mhz har et såkaldt superdrive cdrw dcd-r, men jeg kan ikke få den til at \"se\" min ekstene firewire brænder der sidder i serrie med en firewire harddisk - som maccen godt kan se?

jeg har prøvet med åde macs eget program (diskburner) og roxiotoast
Avatar billede straszek Praktikant
07. november 2001 - 17:27 #1
Kan du i se den i \"systemprofil\"?

Avatar billede fransen Nybegynder
08. november 2001 - 13:01 #2
-> straszek: ja jeg ser den i systemprofilen ud for serienummer står \"kan ikke bruges\".
se www.prikke.dk/mac/system.pdf
Avatar billede macintosse Nybegynder
08. november 2001 - 13:39 #3
Bruger du Toast 5.0.3
Avatar billede straszek Praktikant
08. november 2001 - 13:39 #4
Så tror jeg vi er ude noget udvidelsekonflikt, mellem toast\'s og diskburners udvidelser. De problemer havde jeg selv før jeg opdaterede til os 9.2, og til toast 5.02

Hvis ikke du har mulighed for at opdatere, kan du prøve at slå alle toasts udvidelser fra og se om det hjælper.

Med det vil være en god ide at opdatere toast og OS
Avatar billede lem Nybegynder
08. november 2001 - 19:05 #5
Hvad koster toast 5.0.3, hvor den er billigst, til Mac???
Avatar billede fransen Nybegynder
09. november 2001 - 11:01 #6
en opdatering af toast til 5.02 gjorde underværker nu ser MAC både den interne og den externe brænder.

jeg har dog stadig problemer med at anvende drag and drop faciliteten - ikke bare i toast men også fx i transmit (ftp program)????