Avatar billede bo Nybegynder
08. marts 2000 - 17:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CD-Tekst !!!

Hej,

Er der nogen der kender et program der kan ændre navnet på en CD-skive ?

Jeg har lavet en hjemmeside, og jeg vil gerne brænde mine gemte filer over på en CD-skive. Jeg ville gerne ha' at når jeg sætter min CD-skive i cd-drevet, så står der, f.eks. under Denne Computer,
HJEMMESIDE, som CD tekst, istedet for 2514-21548796. Jeg bruger Easy CD Creator, men der kan jeg ikke ændre
teksten på en data-CD. Jeg kan bedst lide at bruge Easy CD Creator.

Kan jeg f.eks. ændre ( formatere ) CD teksten i DirectCD og gemme den, og derefter åbne den i Easy CD Creator ?

På forkånd 1000 Tak !

Med venlig hilsen
Bo
Avatar billede chruker Nybegynder
08. marts 2000 - 17:50 #1
Hvis du mener det navn som cdrommen skal have, så prøv først at smide nogle filer i dit cd image. Derefter omdøber du cdrommen på samme måde som du kan omdøbe biblioteker og filer i stifinder.
Avatar billede christoffer Nybegynder
08. marts 2000 - 18:12 #2
Jeg tror ikke der er andet at gøre end at bruge et andet program f.eks. neo burning rom
Avatar billede ckrame Nybegynder
09. marts 2000 - 09:47 #3
Hvilken version af Easy CD Creator bruger du.
Jeg bruger version 3.0 og kan godt ændre CD'ens tekst - den må blot ikke være længere end 8 karakterer
Avatar billede bo Nybegynder
09. marts 2000 - 09:51 #4
Jeg bruger Easy CD Creator version 3.5.
Hvordan ændre du teksten ?
MVH
Bo
Avatar billede ckrame Nybegynder
13. marts 2000 - 09:48 #5
CD Easy CD Creator foreslår selv f.eks. 0123353124 i det nederste, venstre felt. Jeg klikker blot på feltet og trykker F2 - derefter kan jeg skrive et navn, som CD'en kommer til at hedde.