Avatar billede kbws Nybegynder
03. november 2001 - 17:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Webcam på min hjemmeside

Hej.

Jeg er i besiddelse af et Webcam, en computer med ADSL-forbindelse og en hjemmeside. Nu kunne jeg så godt tænke mig at vide: Hvordan sætte jeg det hele op, så jeg kan få et live webcamsbillede (eller hvad det nu hedder) på min hjemmeside?

Jeg håber I kan hjælpe mig...!

Hilsen
Kasper BW Sørensen
kasper_wang@wanadoo.dk
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 17:14 #1
Du kan bruge programmet: Ivista... Det kan hentes fra www.download.com i en demo udgave (virker i 5 døgn eller lign) ... og efter de 5 dage, så bliver den ved med at opdatere til FTP, hvis du har sat den til at den skal sende billederne til nettet.. ;)

-men ivista kan du sætte en webserver op på din computer, som viser dig live.. (dvs over 10fps.. ;)
Avatar billede kbws Nybegynder
03. november 2001 - 17:16 #2
Hvordan sender jeg billederne til nettet?
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 17:19 #3
Hmm.. Det kommer an på hvad du sætter den til... Jeg sender via FTP, det er dog kun hvert 5.sec den står til at opdatere..

men Ivista har en \"Live Broadcast\" funktion, så du kan sende via en Webserver på din computer. Så skal du bare installere det, sige den skal sætte broadcast i gang, og så kopiere stien til der hvor den kører det.. (installer programmet, så står det hele meget nemmere forklaret.. ;)
Avatar billede kbws Nybegynder
03. november 2001 - 17:21 #4
Okay. Jeg har ikke så meget forstand på FTP, men jeg vil prøve programmet nu.
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 17:31 #5
Okay.. Det er også smartest at du sætter din egen HTTP Server op til at vise.. det kører hurtigere, og flydende.. Det er et java script der opdaterer billedet.. sletter først det billede du ser, når det næste er loadet.. dvs du slipper for at der er hvidt et stykke tid, hver gang den opdaterer.. ;)
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 17:32 #6
-Hvorfor er mit svar blevet afvist? vil du ikke i gang med at bruge det program??
Avatar billede kbws Nybegynder
03. november 2001 - 17:34 #7
Sorry. Jeg opretter et nyt spørgsmål, så du kan få dine point...!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. november 2001 - 17:57 #8
Så skal du lige lukke det her spørgsmål.
Avatar billede kbws Nybegynder
24. november 2001 - 12:42 #9
Spørgsmålet er nu lukket...!