Avatar billede gurumaster Nybegynder
02. november 2001 - 09:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Login

Efter at have installeret netværkskort i maskinen kommer der nu en dialog boks:
\"Angiv adgangskode til netværket\", det har jeg ikke
bedt den om, men har fået at vide at det er noget den automatisk opretter med netværkskort, og at man ikke kan fjerne den igen!!!
Er det rigtigt ?
Kan man virkelig ikke fjerne denne irriterende dialogboks ?
Med venlig hilsen Gurumaster
Avatar billede ulrich Novice
02. november 2001 - 09:10 #1
Jo.

Tag egenskaber for netværk. Set den til Windows logon istedet for Logon til Microsoft Netværk eller hvad der nu står

(Sidder i Win2k lige nu)
Avatar billede jacob733 Nybegynder
02. november 2001 - 09:39 #2
Eneste ulempe med denne fremgangsmåde er, at du mister rettighederne på netværket, når du ikke logger på nettet, men kun på windows. Det du kan gøre er, at installere Tweak UI(også kaldet powertoys), der kan hentes fra MS\'s side. Her er direkte links:
Win95: http://www.microsoft.com/Windows95/downloads/contents/WUToys/W95PwrToysSet/Default.asp
Win98/ME/2000:
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp
Avatar billede frosig Nybegynder
02. november 2001 - 09:47 #3
Man kan sagtens komme uden om det ved at ændre indstillingerne for netværket... Jeg gætter på, at du bruger Win98 eller winMe?!? Du skal sætte din primær Windows Logon til Windows Logon, ikke Client for Microsoft Networks. Når du genstarter computeren første gang, vil den sprøge om password. Hvis du bare trykker ok, så generer den dig ikke igen...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
02. november 2001 - 10:46 #4
saturation > Tak for tippet, det virker perfekt.
            Points til Dig.

Jacob733 > Netkortet er kun sat i for at der kunne tilsluttes et adsl modem, og der er kun en bruger, så det betyder vel ikke. Eller hvad ?

Frosig > Tak for tippet, men saturation var jo lige en tand før end Dig med svaret. Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede jacob733 Nybegynder
02. november 2001 - 14:14 #5
Nej så betyder det ikke noget. Det har betydning i det tilfælde, at du skal have adgang til andre computere via fil- og printerdeling.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
02. november 2001 - 14:32 #6
Okey. Tak for oplysningen.
:-)