Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. november 2001 - 09:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Nyt vindue

På denne adresse http://geoguide.dk/hik/hik_forside.htm
I Jave appleten kan man klikke på husnr. og får så et nyt vindue op, men jeg vil gerne kunne styre om der skal være menu, str. o.s.v. Jeg har ikke en ide om hvor jeg skal sætte koderne, eftersom jeg ikke har htm koderne <A HREF=\"?????>????</A>.....Funktionen ligger i korted som er GIS. Kan jeg ligge koden som så kaldes når htm siden laves.
Det er svært at forklare håber der er en som er klar over hvad jeg mener
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. november 2001 - 09:31 #1
html koderne har du da ligeså meget adgang til som jeg har.
Avatar billede dah Nybegynder
01. november 2001 - 09:35 #2
<script>
function NewWin () {
  win=window.open(\'http://www.ditdomain.dk/navnpåside.htm\',\'_blank\',\'width=400,height=300,toolbar=no,scrollbars=no\')
}
</script>

sådan et du mener???
du kan se hvordan det ser ud på http://www.nexus6.dk/main.htm
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. november 2001 - 09:35 #3
JOJO men jeg laver ikke et link for at kalde siden ????
Avatar billede dah Nybegynder
01. november 2001 - 09:36 #4
det er den afstemmings vindue som poper up
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. november 2001 - 09:38 #5
dah

Hvor skriver jeg så koden ????
Avatar billede dah Nybegynder
01. november 2001 - 09:41 #6
du skriver den i <head>
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. november 2001 - 09:42 #7
dah
Kender den godt bruger den selv på
http://www.mgbiler.dk
http://www.jyskautolager.dk
Men det kan ikke lade sig gøre her.
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. november 2001 - 09:43 #8
Jeg har jo ikke nogen kontrol over linket eftersom det er gis. Det skal på en eller anden måde skrives i den fil der bliver åbnet.
Avatar billede dah Nybegynder
01. november 2001 - 09:45 #9
Hmmmm så ved jeg det ikke rigtig... kede af det
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2001 - 10:18 #10
<ole>
Prøv at forklare Hillerød Kommune, det er noget skod, de har!  ;o)
Java-appletter kan f.eks. ikke ses i den nyeste version af nettets mest udbredte browser - uden download af ekstra software ...Java er ikke - fra start - implementeret i IE6.
Derudover sutter Java generelt voldsomt på klienten, da Java er vidt forskelligt implementeret i forskellige browsere.

Det kan laves ligeså godt med DHTML og lidt backend-scripting ...og så virker det  =o))
/mvh
</bole>
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. november 2001 - 10:29 #11
Ole

Vil du have at vi skal lave hele systemet om, og hvis folk ikke vil downloade det software der skal til er det jo deres problem, de er jo altsår ikke de eneste der anvender java.
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2001 - 10:36 #12
Nå ...jeg ville da mene, det er site-indehavernes problem, at de har smidt penge ud på noget, folk ikke bruger ....!?!?!  :)

Jo, Java (på klienten) er af rigtig gode grunde på vej ud - og har været det i en årrække. Der er stort set ikke nogen seriøse webbureauer tilbage, der anbefaler deres kunder den slags.
Derimod kender jeg flere, der takker nej til jobbet, hvis kunden insisterer!
/mvh
Avatar billede hejjjj Nybegynder
05. november 2001 - 09:02 #13
Olebole

Forventer du at jeg skal give dig point for det du har svaret, det må du jo gøre siden du ikke bare har kommeteret mit spørgsmål, havde du løsningen til mig ????
Avatar billede hejjjj Nybegynder
05. november 2001 - 09:05 #14
Man kan jo vælge at se et kort i jpg format.........
Avatar billede hejjjj Nybegynder
05. april 2002 - 17:39 #15
Hvorfor kan man ikke bare lukke ???