Avatar billede rvj Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Visio til Mysql

Hej Alle,

Jeg har designet en database i visio 2002, hvilket jo er et dejligt program.
Mit spm. er så: er der nogen der ved om man kan og/eller hvordan man kan ekspotere den db igennem evt. en ODBC forbindelse til en MySql db?

På Forhånd tak.
Avatar billede disky Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:38 #1
hvis den kan spytte SQL kommandoer ud, kan du bare smide dem i hovedet på MYSQL
Avatar billede rvj Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:41 #2
Ja, men det ved jeg ikke må den kan. Jeg kan ikke finde noget om det.
Avatar billede rvj Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:42 #3
må = om
Avatar billede eiland Nybegynder
10. december 2001 - 11:52 #4
Ja det kan man.
På Mysql hjemme side kan du downloade en komponent til at oprette en odbc forbindelse til databasen.(lav denne)(det kan være du skal oprette tabellen manuelt, ikke kolonnerne
I Visio skal du sætte \"tegningen\" til at bruge ODBC til mysql. Derefter kan du eksporterer og importerer.
Avatar billede rvj Nybegynder
10. januar 2002 - 07:52 #5
Undskyld at der har været så lang vendetid.
Jeg kan desværre ikke finde noget om det, hvis du har lyst til at komme med en vidre forklaring må du meget gerne!
Men ellers lukker jeg dette spm. om et par dage.
Avatar billede eiland Nybegynder
10. januar 2002 - 08:43 #6
Download den passende komponent til at oprette en ODBC forbindelse og installer den.
http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc.html

Derefter skal du fortælle dit database diagram, hvilken slags database den skal snakke med. Dette gøres under menuen DatabaseàoptionàDrivers her vælges den OBDC du oprettede før.
Avatar billede rvj Nybegynder
11. januar 2002 - 10:59 #7
Ja, men det er kun til reverse engirneering, den eneste export jeg kan finde er Tools -> Export to Database. og den expotere kun data om selve det shapesheet som der arbejdes på.
Avatar billede eiland Nybegynder
13. januar 2002 - 15:52 #8
Hvad skulle den ellers?
Avatar billede rvj Nybegynder
14. januar 2002 - 08:02 #9
Den skulle kunne expotere databasen. Tabeller, rækker og værdier etc.
Avatar billede rvj Nybegynder
04. april 2002 - 15:40 #10
sorry....