Avatar billede ubbe Nybegynder
27. oktober 2001 - 18:52 Der er 7 kommentarer

Problemer med WinXP IIS

Jeg får denne fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object is read-only.
/includes/functions.asp, line 30

Førhen har jeg bare kunnet(i win2000) give everyone full rights på mappen og filen, men det kan man ikke med WinXP!!!
Er der nogen der ved hvad jeg så kan gøre???
Jeg har selvfølgelig gjort de forskellige standard ting man kan med IIS, altså give write rettigheder osv...
Men det virker stadig ikke!!!
Avatar billede ubbe Nybegynder
27. oktober 2001 - 18:53 #1
Hov det skal lige siges, at det min script updater, er en database...
Som altså overhovedet ikke er skrivebeskyttet eller noget som helst!!!
Avatar billede somaliomar Praktikant
27. oktober 2001 - 18:56 #2
Har du husket at give database-mappen de rigtige skriverettigheder?
Avatar billede ubbe Nybegynder
27. oktober 2001 - 18:57 #3
Det kan man ikke i XP!!!
Der er ikke noget der hedder \"security\", så man kan give den de rigtige rettigheder!!!
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 19:03 #4
Din databases fil-atributter står ikke til skrivebeskyttet, vel? Hvis du har haft en backup på en cd, kan den jo være smuttet ved indlæsning... Bare et forslag :)
Avatar billede ubbe Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:29 #5
Nej det er nu heller ikke det!!!
Avatar billede jens_k Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:19 #6
ubbe.. Jeg har haft samme problem.. Det kan hurtigt løses..

Du har en bruger i din brugerdatabase som hedder sådan ca luser_\"computernavn\" eller xuser_\"Computernavn\" det er sådan ca sådan.. Den bruger skal bare have fuld rettigheder.. SÅ virker det !
Avatar billede jens_k Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:20 #7
Ups. Det var jo et svar !