Avatar billede phenxxx Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan \"låser\" man skriftstørrelsen?

hvordan \"låser\" man skriftstørrelsen? Det er skide irreterende at finde ud af at ens hjemmeside er total ulæselig, fordi læseren har sat størrelsen til større eller størst...

phenxxx
Avatar billede subcubes Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:07 #1
<font style=\"font-size: 11px;\">

Avatar billede subcubes Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:08 #2
Eller på en smaretere måde
<style type=\"text/css\">
body, td {
font-size: 11px;
}
</style>
Avatar billede nute Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:09 #3
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <style>
    .test{
      font-family:verdana;
        font-size:10px;
    }
    </style>
</head>

<body>
<font class=\"test\">Denne font er *alltid* låst</font><br>
<font face=\"verdana\" size=\"1\">Denne font er *aldri* låst</font>
</body>
</html>

/nute
Avatar billede maxwell Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:10 #4
Der er noget som læserne gør lokalt og ikke noget man kan gøre \"fast\" !!! sorry.. men hvis læserne gør dette er det nok ikke de mest intelligente læsere og hvorfor så gøre noget....
Avatar billede keysersoze Guru
25. oktober 2001 - 15:10 #5
Avatar billede keysersoze Guru
25. oktober 2001 - 15:11 #6
hov... glemte den sidste:

http://www.html.dk/tutorials/css/
Avatar billede keysersoze Guru
25. oktober 2001 - 15:13 #7
maxwell - du kan GODT låse skriftstørrelsen... man skal tænke som om når man gør det, for måske er der jo en grund til at læseren netop HAR sat skriftstørrelsen op!
Avatar billede lester_dk Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:14 #8
Husk eventult at bruge !Important! i det CSS, så er det helt låst.

/Lester_dk
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2001 - 15:43 #9
<ole>
Derudover er det venligt overfor svagtseende at lave en knap, der fjerner dine styles på teksten - ellers vil din side være ulæselig for dem. Ærgeligt for dig og tarveligt overfor dem  ;o)
/mvh
</bole>