Avatar billede siffreddi Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:03 Der er 4 løsninger

Hastighed ??

Hej

Vi (min kæreste og jeg) er stødt ind i et problem !

Vi kører i øjeblikket i et LAN-netværk forbundet til internettet via en HUB. Vi har ADSL fra TDC 1024/256, og her kommer spørgsmålet så :

Hvordan kan det være, at jeg på min computer kører med en tydeligt højere hastighed end hun gør på sin computer ? Computerne er fuldstændig ens opsætnings- og udstyrsmæssigt!
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:05 #1
Hovedcomputeren vil rent faktisk køre hurtigere på nettet og på LAN.... :)..Det er jo faktisk den der styrer det hele.... Men udover det kan jeg ikke se hvorfor jeres netværk/pcer skal køre langsomt ....

Prøv at dele internettet med www.wingate.com
Avatar billede jnielsen Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:13 #2
Jeg går ud fra at i har en router ik?
Det eneste jeg lige kunne forstille mig, hvis jeres comper er fuldstændig ens er, at der er noget galt med jeres HUB, prøv evt. at skifte port??
Avatar billede loon Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:26 #3
Prøv eventuelt at sætte hastigheden til 10 full duplex på begge netkortene....
Det gør du inde under netvær i kontrolpanelet,
ta egenskaber for dit netkort gå til fanebladet avanceret og vælge line speed (den kan godt ved at hedde noget andet forskelligt fra kort til kort) i højre side vælger du hastigheden 10 Full mode
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
23. oktober 2001 - 11:02 #4
-Zyberwizard- Har fuldstændig ret!!

Hvis du nu prøvede at sætte din kærestes pc som primær, så ville du se at din egen ville tage et stykke tid om at refreshe! derimod hvis du købte en switch, ville der ikke være nogen forskel, da den kører seperat i hver port!! :)

-Sanded-