Avatar billede geekpower Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sortering af dokumenter (win2000)

Hejsa,
jeg ved ikke om jeg er den eneste af den opfattelse, at når jeg vælger dokumenter i menuen start så forventer jeg at finde dokumenter - og ikke som tilfældet er; alt mellem himmel og jord man har haft åbnet.
Er der nogen der har et kneb til hvordan man enten kan frasortere eller vælge at sige at det kun er fx word-dokumenter man ønsker???

Tak!
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:38 #1
Det er mappen: C:\\Documents and Settings\\<brugernavn>\\Recent som indeholder alle genvejene som er i \"Dokumenter\".

Jeg ved dog ikke lige hvordan den skulle fjerne alle tingene, pånær .doc filer...

Men måske med et .bat program, som skulle se nogenlunde sådan ud:

c:
cd\\
cd %userprofile%\\recent
md %temp%\\dokumenter
move *.doc.lnk %temp%\\dokumenter
REM Du kan evt. også tilføje *.exl.lnk (Excel eller andre)
del *.lnk
del *.pif
move %temp%\\dokumenter\\*.* %userprofile%\\recent\\
rd %temp%\\dokumenter

Dette burde flytte de ønskede filtyper væk fra \'recent\' mappen og slette alt andet og så flytter de ønsket filtyper tilbage.

Jeg har dog ikke prøvet dette i praktis - husk at hvis du køre med Dansk Windows, så skal recent måske byttes ud med det danske ord.. :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:38 #2
Den .bat fil kunne du ligge i start mappen, så du fik ryttet op hver gang computeren starter.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:51 #3
Hejsa,
MANGE tak for forslaget, det er udemærket - men jeg kan ikke lige helt få det til at køre... .lnk filerne bliver gemt i: C:\\Documents and Settings\\Benni\\Recent - jeg har prøvet at tilpasse hidst og pidst men uden succes...forslag???
Avatar billede geekpower Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:53 #4
Hvorfor noget???
Øh warpsnet...er du ikke rendet gal i byen?? Det er altså mig der har oprette spørgsmålet...men du er da velkommen til at deltage....sært...??
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:07 #5
LOL
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:07 #6
warpsnet> Hvad sker der? ... laver den fejl nogen steder?
Avatar billede geekpower Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:11 #7
Hejsa,
jeg har nu også afprøvet det, og jeg også problemer....formoder det er det samme som warpsnet...kan du lave en hvor det virker til C:\\Documents and Settings\\martin\\Recent ??
Når jeg bruger din ide, sletter den alt..så mappen er tom...
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:21 #8
Jeg prøver lige igen ...

Jeg havde ikke medregnet at der ville komme mellemrum i de paths, som kom ud af variablerne...

c:
cd\\
cd \"%userprofile%\\recent\"
md \"%temp%\\dokumenter\"
move *.doc.lnk \"%temp%\\dokumenter\"
REM Du kan evt. også tilføje *.exl.lnk (Excel eller andre)
del *.lnk
del *.pif
move \"%temp%\\dokumenter\\*.*\" \"%userprofile%\\recent\\\"
rd \"%temp%\\dokumenter\"
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:25 #9
Hmmm ... jeg ved ikke om det er fordi jeg har rodet for meget rundt med mappen .. men jeg kan ikke lige få  dem frem igen ... prøver sku lige at genstarte ....
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:29 #10
Nej, en genstart hjalp ikke ... øv
Avatar billede geekpower Nybegynder
29. august 2002 - 09:54 #11
Hej