Avatar billede gipsi Nybegynder
28. februar 2000 - 11:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Højreklik på start

Ja så prøver jeg igen.
Når jeg højreklikker på start
kan jeg ikke bruge "åbn og stifinder".
Policies er ikke på computeren antivirus er kørt og det hjælper ikke med reinstallation.
Avatar billede perolsen Novice
28. februar 2000 - 12:10 #1
er det win 98 du køre og kan du godt åbn og bruge stifinder
når du højreklikker på dit c drev ????
Avatar billede gipsi Nybegynder
28. februar 2000 - 12:55 #2
ja det win98 og stifinder virker ved højreklik på c drev
Avatar billede leif Seniormester
28. februar 2000 - 13:49 #3
Den eneste mulighed der er, skulle kun være at formattere og installere det hele igen.

/leif
EDB-Hjelpen@sol.dk
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2000 - 23:55 #4
Der må være sket noget med den genvej, som ligger der. Hvor ligger den menu egenlig henne? Jeg kan f.eks. se, at Super jpg, net drives.com klientprogram, Antivirus programmer også ligger i den samme menu.
Avatar billede gnarf Nybegynder
29. februar 2000 - 10:00 #5
Menuen der kommer op ved højreklikning på start mappen, er bare den øverste del af den menu der er når man højreklikker på en hvilken som helst mappe. Så har du ikke også problemet hvis du højreklikker på windows\menuen start ????
Avatar billede gipsi Nybegynder
29. februar 2000 - 19:52 #6
Nej, jeg har ikke problemet når jeg
højreklikker på Windows\menuen start
ja, der må være sket noget med genvejen
jeg ved ikke hvor det er henne.
Jeg har spurgt ved microsoft,de ved det ikke eller vil ikke svare på det, derfor spørger jeg her.
Og så mener jeg at en formatering er et billigt svar i dette forum, og en reinstallation er som sagt ikke noget som hjælper.
Avatar billede gozar Nybegynder
29. februar 2000 - 23:11 #7
Fejlen likker højst sansynlig i registerings databasen. Jeg kan desvære ikke huske hvor det er, du kan rette fejlen!!
Avatar billede gipsi Nybegynder
03. marts 2000 - 08:36 #8
Det lyder jo godt,er der andre der ved noget om det.
Avatar billede edderkop Nybegynder
18. august 2000 - 00:04 #9
Her er vejen til registerings databasen. Det kræver bare en oversættelse...
Adding Items to the Start Button
To add items when you right-click on the Start Button:
1.Start Regedit
2.Go to HKey_Classes_Root\\Directory\\Shell
3.Right-click on Shell and select New\\Key
4.Type in the name of the key and press the Enter key
5.In the Default name that shows in the right hand panel, you can add a title with a & character in front of the letter for a shortcut
6.Right-click on the key you just created and create another key under it called command
7.For the value of this command, enter the full path and program you want to execute
8.Now when you right click on the Start Button, your new program will show up. You do not need to reboot first.
9.For example, if you wanted WinWord, you would add that as the first key, the default in the right panel would be &WinWord so when you right click on the Start Button, the W would be underlined and you could just press that key. The command would be something like
C:\\MSOFFICE\\WINWORD\\WINWORD.EXE

Du skal selvfølgelig ændre den sti, angivet i eksemplet, til de ønskede emner.
Avatar billede edderkop Nybegynder
17. oktober 2000 - 22:30 #10
Jeg har lige lavet en test på mit forige svar og det virker. Har du slettet filer vedr. dine genveje?? Er der andre måder dit problem viser sig på?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. oktober 2000 - 01:32 #11
Ved højreklik på Start mangler jeg også Stifinder. Den er dog vist sammen med Åbn, men begge er tonet ned (greyed out)Jeg har nu fulgt edderkops anvisning til at oprette (en ny) Stifinder, og DET VIRKER - tak - med hvorfor er der stadig den nedtonede tekst for Stifinder og Åbn? Det fandt jeg altså ud af da jeg var inde i Regedit!! - mystisk.
halifax
Avatar billede halifax Nybegynder
18. oktober 2000 - 01:34 #12
Rettelse: \"Det fandt jeg altså IKKE ud af ....\"
halifax
Avatar billede hamfelt Nybegynder
04. januar 2001 - 09:27 #13
Du skal bruge TWEAKUI og der gå ind og markere samtlige drev som aktive, selvom disse ikke findes på din PC\'er.