Avatar billede bono Nybegynder
19. oktober 2001 - 19:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med IE 5.5 SR2

Jeg har et problem med min Internet Explorer 5.5 SR2. Problemet ligger i, at når jeg har 2 eller flere vinduer åbnet, så hiver explorer automatisk den ene frem efter nogle få sekunder, og selvom at der ingen aktivitet er på siderne. Udover explorer vinduerne, så gør den det også ved alle andre programmer fx mediaplay, IE-indstillinger oa serviceprogrammer.
Jeg har prøvet at slå kommandoen. \"prevent applications to steal focus\" fra i programmet TWEAK UI ( har indstalleret den ver. der kan bruges til Win ME, som jeg køre med ).
Problemet er kommet efter at jeg opdagede at jeg havde et virus, en trojan med navnet TROJ_BLKSTONE.A, som jeg fik udryddet og er nu ude af mit system, men problemet med IE er det samme. Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg explorer til at la\' være med det, det er nemlig sk... irretende ?

Hilsen Bono
Avatar billede prodic Mester
19. oktober 2001 - 20:33 #1
har du prøvet at geninstallere IE5.5?
Avatar billede erp Nybegynder
19. oktober 2001 - 20:34 #2
Har du også slået mouse focus (jeg tror det hedder Xmouse) fra? Jeg mener at kunne huske at det var en option i TwaekUI pakken.
Jeg havde et tilsvarend problem, men kun med min trådløse mus. Normalt skulle Xmouse kun flytte markeren til et aktivt input field, men af en eller anden grund flyttede den fokus mellem vinduerne.
Mvh Erp.
Avatar billede keruberne Nybegynder
19. oktober 2001 - 21:52 #3
Format din ski.. computer og installere Win 2000
Avatar billede bono Nybegynder
19. oktober 2001 - 21:53 #4
Til prodic: Ja det har jeg prøvet, var nød til det, da jeg ved et uheld kom til at slette en nøgle i registreringsdatabasen, som skulle bruges for at starte IE 5.5, men genindstallation virkede ikke.
Avatar billede kapla Nybegynder
19. oktober 2001 - 21:53 #5
Avatar billede bono Nybegynder
19. oktober 2001 - 21:54 #6
Til Erp: Den er ikke slået til. Har så vidt jeg ved ikke brugt den funktion.
Avatar billede bono Nybegynder
19. oktober 2001 - 22:05 #7
Til keruberne: Har ingen intentioner om at skifte til Win 2000. Den er såvidt jeg har hørt, ved og læst, så er den kun ment som en afløser til Win NT. og da jeg ikke bruger noget netværk af den form Win NT er lavet til, så er det spild af penge at skifte fra ME til 2000.
Avatar billede bono Nybegynder
07. januar 2006 - 13:22 #8
Køre nu XP, lukker spm.