Avatar billede dennism Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Apache virker ikke!

Hej Eksperter!

Jeg har et problem med Apache...
Når jeg skriver 127.0.0.1 eller \'localhost\', så kommer der en side frem hvor der står følgende:

Forbidden
You don\'t have permission to access / on this server.

Apache/1.3.20 Server at 10.0.0.1 Port 80

Jeg har prøvet at genstarte min computer, men uden held!!
Og jeg HAR startet Apache \"motoren\"!

Hvad gør jeg ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:29 #1
har du lagt en index fil i mappen htdocs??
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:30 #2
Prøv og lav en .htaccess-fil med følgende:
Options +Indexes

Og læg den i dit bib, som du bruger som webserver.

::sunlock.dk::
Avatar billede cyberdude Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:42 #3
sunlock.dk

skal der i .htaccess filen bare stå

Options +Indexes

og intet andet, og hvad skulel det så give af resultat ??
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:44 #4
...så skulle du kunne se dine filer.

::sunlock.dk::
Avatar billede dennism Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:45 #5
-- ztuxx

Det virker nu... Men hvorfor skal jeg skrive hele adressen til filerne for at se den ?
Før der kom mappen bare frem, med alle filerne!

Hvorfor ?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:48 #6
Fordi du ikke har adgang til dit default bib. Det er det du kan få med .htaccess-filen. Hvis du har en index-fil, vil den automatisk vise denne.

::sunlock.dk::
Avatar billede dennism Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:48 #7
-- sunlock.dk

Skal jeg så ligge den i alle mine mapper ?
For hvis jeg ligger den i den første mappe, så virker det i den, og ikke de andre!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:49 #8
dennism> jeg er ikke nogen haj, men der skal defineres specifikt i din httpd.conf hvilke filer der kan anvendes som \"åbningsfiler\" hvis man kun skriver mappenavn, kan ikke lige huske hvor og hvordan, er på jobbet så...
Avatar billede dennism Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:49 #9
Hvorfor skal jeg gøre dette når jeg ikke plejer at skulle det ?

Hvad skal jeg skrive i \'.htaccess\' for at lave sådan den viser mappen´s indhold ?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:50 #10
Øhhh må jeg nok sige. Det er ikke lige min stærke side, men nej vil jeg sige. Jeg ved dog ikke lige hvad du skal skrive for at det gælder... sorry.

::sunlock.dk::
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:52 #11
Hos mig har jeg bare en .htaccess fil med det i mit start-bib, og så virker det åbenbart i alle andre også (?!).

::sunlock.dk::
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:53 #12
en .htaccess fil gælder for alle biblioteker under det den er lagt i, så hvis den ligger på roden, gælder den i alle....
Avatar billede dennism Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:08 #13
Hvis jeg laver en .htaccess og skriver \'Options +Indexes\' i den, op gemmer den i mit doc-mappe som jeg har sat til H:\\htdocs, så kommer den stadig med denne fejl!

Hvorfor ?

-- ztyxx

Hvad har du i din -htaccess ?
Avatar billede logan-raarup Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:46 #14
Ret <Directory> til din doc root... Så virker det nok...
Avatar billede dennism Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:49 #15
-- logan-raarup

Nu virker det suq... Er det ok at du ikke får alle point ? ztyxx har også gjort et godt stykke arbejde... !
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. oktober 2001 - 20:47 #16
du behøver ikke give mig point, bare du fik det til at virke :-)
Avatar billede dennism Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:12 #17
-- ztyxx

Jeg venter lige til jeg får en kommentar fra logan... For jeg syntes squ du har forsjent (lidt) point!