Avatar billede lagier Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Athlon XP ? og hvad så ?

Skal man bruge en biosopdatering til sit bundkort for at kunne benytte den ?
Og er det noget ved ?

Er der evt. nogen der har købt en og kan fortælle om den ?
Avatar billede rebus Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:08 #1
Det kommer an på hvilket bundkort du har.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:08 #2
Ja det skal du nok ! - det fremgår af dette link hvilke bundkort der understøtter den : http://130.227.194.145/hardware-test.dk/asp/views.asp?table=reviews&id=236

Men nej, jeg ville ikke gi\' de penge !
Avatar billede demospasser Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:09 #3
Det er ikke nødvendigt med en update. Har klaret den uden. Det kører fint
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:11 #4
En XP1800+ koster ca. 1400.- mere end en T-Bird 1400 og har kun 133 mhz mere !
en T-Bird er jo i forvejen rigeligt til de spil vi kan erhverve idag.
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. oktober 2001 - 15:12 #5
det er altid godt at opdatere din bios, men hvis du får fat i feks en Athlon Palomino 1700+ XP (1466MHz)

så tjek hvad bundkortet understøtter .. feks et abit kt7a-raid understøtter bios til 1500mhz og der går nok heller ikke længe før de har en ny bios til det så den kan gå over .. men det du gør er at sætte fsb i bios ..

men du går altwså bare ind på dit motherboards producents hjemmeside og tjekker hvad det kan klare
Avatar billede rebus Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:14 #6
Bundkortet skal også kunne klare 266 mhz fsb
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. oktober 2001 - 15:14 #7
det duy først kan undersøge er om dit motherboard understøtter en 266 MHz FSB ... hvis ikke kan du godt glemme det. eller få dig et nyt motherboard
Avatar billede lagier Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:15 #8
Jeg har et soltek 75drv.
Kan det ikke være nyttigt at have sådan en til spil ?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:19 #9
Det er jo altid fedt med en røvfuld mhz ! - Du vil bare ikke have brug for den ekstra ydelse da T-Bird iforvejen er en super processor til spil.
Avatar billede lagier Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:27 #10
lyder ikke så attraktivt alligevel så :-(

Jeg ved godt hvor jeg finder biosupdate og alt det der. ville bare høre om det var nødvendigt og om det var noget ved.

tænker lidt over det, det kunne jo være man senere kunne få brug for sådan en.
Avatar billede cny Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:34 #11
Forskellen på Thunderbird og XP er den optimerede cache som giver en ekstra ydelse uden lige, men er det over dobbelt pris værd, min mening NEJ.