Avatar billede phppoul Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

.txt->.html

Hvordan konveterer man en .txt fil til .html uden at miste formateringen?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:36 #1
i notesblok
vælg filer -> gem som
skriv navnet.html
Avatar billede systemx Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:37 #2
Det eneste der er nødvendigt at gøre er at gå ind i en tilfældig mappe i windows..

Trykke på tools > folder options > viewe ( eller hvad det nu hedder i din version ) og sætte et hak i \"Show file extensions\" .. Derefter kan du se extensions på alle filnavn og derfra er det bare at slette txt og skrive html ..

mvh Systemx
Avatar billede myplacedk Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:41 #3
Jeg gætter på en anden betydning af dit spørgsmål:

Start med hvad der nu skal til, for at oprette et html-dokument:
doctype, html, head, title, body...

I bodyen skriver du så:
<pre></pre>
Mellem disse to tags skriver du så indholdet af dine txt-filer.

/Niels Andersen
Avatar billede phppoul Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:41 #4
Man bevarer da ikke formatering ved at omdøbe filen, man mister linieskift, indrykninger osv og får bare én lang linie.

Avatar billede phppoul Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:44 #5
Tak til myplacedk
Avatar billede systemx Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:17 #6
Ahh !! Misforstod spørgsmålet..