Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Compaq problemer !

jeg har en compaq (model 5838), efter at ha` installeret soundblaster live, bliver comp. ustabil og kan kun starte i fejlsikret tilstand !

Kan det være en konflikt imellem grafikkortet (Savage4) og S.B. Live kortet  !??

M2222

Avatar billede podata Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:45 #1
1.
Højreklik denne computer > enhedshåndtering og se om der er problemer med hardwaren eller der er konflikter.

2.
Prøv at skifte slot, hvis du har nogle ledige. Hjælper nogle gange.

3.
Prøv med en nyere driver (hvis du ikke har den nyeste altså).
Avatar billede advize Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:10 #2
Prøv at kigge forbi her... http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp

Vælg din model, og se om ikke de drivere og BIOS revisioner ikke spiller lidt bedre sammen på din famøse Compaq-maskine!! *GG*
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:53 #3
Hejsa.......

Lad den bare gå i fejlsikret tilstand......klik på start og gå op på kør......skriv msconfig......gå hen på fanebladet start....derinde klikker du flueben væk, ud for alt hvad du ikke vil have til at starte op, når du tænder for din maskine....
Dem du SKAL lade bliver er: joboversigt, systemtray og scanregistreringsdatabase....evt. dit antivirus og en evt. firewall.....samt hvis du bruger Compaq East Access buttons.....til slut går du hen på første faneblad igen......klikker flueben væk i \"kør Config.sys\" og \"Start AutoExec.bat\"........klik anvend og ok......sig ja til genstarte.....
Det du skal være mest opmærksom på at klikke flueben væk ved er, alt hvad der har med dit lydkort at gøre....jeg mener at der er 3 eller 4 punkter derinde....

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede kirus Praktikant
14. oktober 2001 - 17:42 #4
hvis der er konflikt mellem Lydkortet og Grafikkortet behøver der ikke nødvendigvis at blive vist i Enhedshåndteringen.
Prøv at hente de nyeste driverer til dit Grafikkort og Lydkortet...
Det kan skyldes at de prøver at bruge den samme driver på sammen tidspunkt (startup... der bliver tjekket hvad der sidder i PC\'en)
Hvis det ikke virker så kan det også være en hardwaredefekt på Lydkortet, så du kan komme til at bytte det.
Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
15. oktober 2001 - 20:04 #5
Takxa, efter laaaang tids søgning på compaqs (møgbesvælige)side fandt jeg de driver jeg skulle bruge... tak for hjælpen !!