Avatar billede cholm Nybegynder
13. oktober 2001 - 11:38 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Afspil VCD på PC

Kan man afspille en VCD på en PC, og i givet fald, med hvilket program ?

/cholm
Avatar billede bergeren Nybegynder
13. oktober 2001 - 11:50 #2
Hvad jeg ved af(men jeg er ikke sikker) så kan du gøre det med ethvert program. Du skal bare have installeret et VCD codec lissom man skal for at køre divx film.

Hent http://download.tucows.com/perl/Linux.html?Target=/mmedia/preview/162226.html

Så burde du kunne.
Avatar billede conan54 Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:07 #3
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 12:10 #4
Avatar billede cholm Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:21 #5
bergeren >>> Hvad skal jeg gøre med dette codec efter jeg har downloadet det ?

/cholm
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 12:52 #6
VCD kræver ikke et særskilt codec, da det enten bare er MPEG1 eller MPEG2.

bergeren> Det link du henviser til er til Linux...
Avatar billede sofficer Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:28 #7
el barto>> det er ikke altid korrekt der findes visse real VCD´s der er Dat stream´s.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 16:44 #8
sofficer> Ja, men der skal du ikke bruge et codec, der skal du bare downloade en afspiller :) Som f.eks. GDivX.....
Avatar billede cholm Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:09 #9
Lige meget om jeg bruger en af de foreslåede players eller bare Windows Media Player, får jeg at vide, at formatet ikke bliver supporteret.....

/cholm
Avatar billede mecca31 Nybegynder
15. oktober 2001 - 12:15 #10
Hey du skal hente det nye codec 4 du kan hente det på http://www.divx.com/ og når du skal afspille så skal du tage den fil på cd en som hedder avsec01 den ligger under mpgav og så skal du bare afspille i media player eller få fat i det program som hedder powerdvd
Avatar billede cholm Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:36 #11
mecca31 >>> Er det ikke et DIVX codec du henviser til ? - Det skal jeg vel ikke bruge til VCD ???

/cholm
Avatar billede mecca31 Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:41 #12
Jov det skal du måske det kan være at du skal hente en adne media player eller power dvd det er nogen gode programmer
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2001 - 21:44 #13
mecca31> Du aner ikke hvad du fabler om *G*
Avatar billede cholm Nybegynder
18. oktober 2001 - 19:37 #14
Lige meget om jeg bruger en af de foreslåede players eller bare Windows Media Player, får jeg at vide, at formatet ikke bliver supporteret.....

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:00 #15
Det kom aldrig til at virke, men jeg fik da oplyst nogle teoretiske muligheder...:-(

/cholm
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:43 #16
Takker for points ;)

::sunlock.dk::