Avatar billede nemezis Nybegynder
06. oktober 2001 - 18:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Redhat boot

Hej!

Jeg bruger lilo til at boote Redhat, men er godt træt af at se på den boot skærm, der kommer hvergang jeg booter.

1) Hvordan fjerner jeg den der booting redhat linux skærm?

2)Jeg har kun et styresystem, hvordan får jeg lilo til at skippe det punkt, hvor jeg skal vælge hvad jeg vil boote.
Avatar billede coderdk Praktikant
06. oktober 2001 - 20:01 #1
vi /etc/lilo.conf

Ændr timeout sådan:

timeout = 1

Gem og skriv lilo
Avatar billede coderdk Praktikant
06. oktober 2001 - 20:01 #2
Det vil få den til at pause i 1 sekund før den booter :)
Avatar billede nemezis Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:23 #3
Det hjælper sådan set ikke på mit problem..
Jeg har hele tiden kørt med timeout=1, og den viser stadig det grimme Redhat billde og jeg skal stadig vente et stykke tid inden den booter...

Er der ikke en måde, jeg kan \"deaktivere\" lilo, således at den bare booter linux?
Avatar billede coderdk Praktikant
07. oktober 2001 - 22:19 #4
Det kan du ikke og det giver heller ingen mening - lilo (som står for LInux LOader) skal køre ellers kan linux jo ikke starte - og desuden vil man så heller ikke kunne starte i andre modes en default - f.eks. single user mode etc...

Lav denne linie:

message=/boot/message

om til dette:

;message=/boot/message

Genindlæs så lino.conf sådan:

/sbin/lilo -v

Nu skulle den den grafiske skærm gerne forsvinde...