Avatar billede zimon Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:29 Der er 4 kommentarer

Printer offline

har i andre også haft det her problem me windows ME:
At når man logger en printer over netværket så sætte ME printer som offline vilket den ikke er og så kan man jo ikke printe, men hvis man tager en anden windows 98 maskine på netværket så kan den fint printe ud på denne printer ????

----jeg fatter narda, ps det er den targa PC hvad gør jeg og det er ikke en mulighed at ominstaller.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. oktober 2001 - 13:46 #1
Er det ikke bare fordi, man i \"file\" menuen har fået sat hak ud for \"Pause printing\"?? - eller i den stil. (jeg har ikke ME i nærheden)
Avatar billede zimon Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:57 #2
Nope det virker ikke me sætter printeren som offline . og det kan man ikkke rykke noget ved
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. oktober 2001 - 14:08 #3
Hmm - så ved jeg ikke....

Hvordan er netværksprinteren installeret? - har i en central printerserver, eller er printeren installeret direkte på alle klienter?

Det kunne måske tyde på, at der er brugt en forkert printerdriver til WINME maskinen - f.eks. en W98 driver.

Er printeren shared fra en NT server, skal WinME driveren lægges på sharet, så ME maskinen kan hente driveren fra NT serveren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. oktober 2001 - 14:09 #4
Hvilket ikke kan gøres på en NT4 server, da den ikke kender nyere o/s som ME og 2000.

I så fald skal driveren installeres direkte på klientpc´en.