Avatar billede bin_laden_lugter Nybegynder
30. september 2001 - 12:28 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hvilken processor?

Hej :-)

Jeg skal have en ny processor, hvilken processor ville være et godt valg?
Avatar billede bbs Nybegynder
30. september 2001 - 12:29 #1
Det kommer jo an på hvilket bundkort du vil ha\'.

Jeg vil anbefale en 1400MHZ AMD Athlon ThunderBird.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
30. september 2001 - 12:30 #2
AMD THunderbird 1.4 Ghz virker som et godt valg!
Avatar billede slinky Nybegynder
30. september 2001 - 12:38 #3
Og så et soltek 75kav-x MoBo´, så er det bare super!!!
Avatar billede bbs Nybegynder
30. september 2001 - 12:40 #4
slinky->
Helt enig med dig, hvis vi levede for 3 måneder siden.
Men nu hvor at Soltek SL75DRV-X er blevet så billigt, for slet ikke at snakke om hvor meget DDR-rammenes pris er faldet, så vil det være dumt at købe et motherboard der understøtter SD Ram.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 12:40 #5
jeg ville købe en lidt mindre ex. 1000 - Og spare de penge !
Du kan ikke mærke de ekstra mhz i særlig mange situationer.
Avatar billede bbs Nybegynder
30. september 2001 - 12:41 #6
Men i nogen situationer er det også rart at ha\' de extra 400 mhz.
Og når prisen er ca. 300 kr. i forskel, så vil det alt andet end at købe en 1400MHZ være fjollet.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2001 - 12:42 #7
1.400Mhz, Asus bundkort - har selv lige købt et Asus A7M266 og den samme cpu!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 12:42 #8
Men ville vente ca. 1 uge med at købe bundkort, da det nye KT266A chipsæt er lige på trapperne - og det må jo betyde prisfald for de \"ældre\" bundkort !
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
30. september 2001 - 12:42 #9
kludedukken:> Det er kun 300 kr forskel! Det er da dumt at spare de penge!
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
30. september 2001 - 12:42 #10
kludedukken > Hvor mange Mhz har du da.... og JO man KAN mærke 400 Mhz.. Jeg har selv prøvet en og dne tog hele 6 Sekunder fra jeg havde trykke på Reset knappen til den var på login feltet
SÅ AMD 1400 MHZ ...
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 12:43 #11
bbs > hvilke situationer tænker du på ?
Avatar billede bbs Nybegynder
30. september 2001 - 12:44 #12
Når du spiller spil, så kan man mærke det ret tydeligt!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 12:44 #13
Jeg har en T-Bird 1000@1430 og kører kun med den nævnte clockfrekvens fordi jeg synes det er fedt at Overclocke ! - Men jeg må da erkende at jeg kun kan se/mærke forskel i benchmark programmer !!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 12:45 #14
bbs > sjovt at jeg ikke kan !?
Avatar billede bbs Nybegynder
30. september 2001 - 12:46 #15
Der er forskel, mere enkelt kan det ikke siges.
Avatar billede bin_laden_lugter Nybegynder
30. september 2001 - 12:46 #16
Det ser ud til at alle anbefaler en AMD TB, hvad med en P4?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 12:47 #17
bbs > det kan ikke siges mere enkelt nej ! - Men det kan argumenteres bedre !
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 12:47 #18
P4 er for dyr og T-Birden yder bedre !
Avatar billede bbs Nybegynder
30. september 2001 - 12:49 #19
P4 er lavet til kontorer mv. T-Bird er lavet til spille computere.
Avatar billede bin_laden_lugter Nybegynder
30. september 2001 - 12:50 #20
Jeg skal bruge min comp. til en lille smule tekstbehandling, men hovedsageligt spil, er der ikke sådan en mellem ting ?
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
30. september 2001 - 12:51 #21
At spørge \"Hvilken processor skal jeg vælge ?\", svarer lidt til at spørge \"Hvilken bil skal jeg vælge ?\"
Det er umuligt at svare på uden at vide hvad du skal bruge den til.
Er det til spil og anden hjemme-pc ting, vil en AMD være et ganske fornuftigt valg.
Skal du bruge den mest som en \"prof\" arbejdsstation vil jeg anbefale dig en P4-478pin.
Er der derimod en server af en eller anden art, bør du overveje 2 stk 1000Mhz. P3.
Michael.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 12:53 #22
Jeg ville, dit behov taget i betragtning, vælge en T-Bird !
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 12:58 #23
Og HVIS du også skal have nyt bundkort !? - vil jeg stå fast ved min mening om det unødvendige i 1400mhz ! (men ok prisforskellen er lille)

Men ville bruge de ekstra penge på et federe bundkort, det er trods alt selve platformen !
Avatar billede bin_laden_lugter Nybegynder
30. september 2001 - 13:02 #24
kludedukken-->Jeg SKAL have nyt bundkort, mit nuværene bundkort understøtter ikke AMD TB...

Tak for alle svarene,  jeg kan jo ikke give jer alle sammen points, så jeg har valgt at give bbs dem, fordi han var den første der svarede....
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 13:12 #25
En anden gang kan du trykke på avanceret og fordele pointene \"manuel\" i felterne :o)
Avatar billede bbs Nybegynder
30. september 2001 - 13:24 #26
Takker for points :)
Avatar billede bin_laden_lugter Nybegynder
30. september 2001 - 14:06 #27
kludedukken-->Nå, det vidste jeg ikke man kunne, første gang jeg bruger eksperten...:)