Avatar billede marie_t Nybegynder
29. september 2001 - 14:46 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Webcam ?

Hvor kan jeg købe et godt men selvfølgelig også billigt webcam ??

Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 14:51 #1
Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 14:52 #2
Hvor mange penge kan du max bruge?
Så finder jeg det bedste til dig i den prisklasse.
Avatar billede marie_t Nybegynder
29. september 2001 - 14:58 #3
Jeg tror det anbefalede webcam er lige tilpas. Men er der ingen med egne erfaringer ?
Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 15:00 #4
Jeg har selv købt den gamle version af web-camet, og jeg er rigtig glad.
Menneskets øje ser med 30FPS, og det webcam du har der viser helt op til 60FPS.
Avatar billede nuki Nybegynder
29. september 2001 - 15:01 #5
Hvis du vil have et Webcam og det skal sparke røv langt ind i det næste år 1000 så køb et Axis NetEye 2100 Web/Lan Kamera / Axis NetEye 2120 Web/Lan Kamera.

De koster henholdsvis 5000kr og 15000 kr Men så behøver du ingen computer eller website da den har sin egen webserver.

-Nuki
Avatar billede marie_t Nybegynder
29. september 2001 - 15:05 #6
OK nuki, men nu er jeg en person med et su-budget og mere ydmyge krav :-)
Avatar billede nuki Nybegynder
29. september 2001 - 15:09 #7
Jaja jeg vill bare lige nævne det.
Jeg skal selv have købt den til 5000kr.
Avatar billede Peter Praktikant
29. september 2001 - 15:14 #8
bbs > hvad mener du med at menneskets øje ser med 30 fps, der er da ikke noget med fps på mennesker. Man ser hele tiden. Men hvis det skal være flydende skal frames raten bare ligge over 20 fps. Biograf film kører med 24 fps.
Avatar billede nuki Nybegynder
29. september 2001 - 15:16 #9
Marie t du skal jo også tænke på at det der fps kommer an på hvilken forbindelse du har.
Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 15:16 #10
Jo, det er noget med fps med mennesker.
30 er gennemsnit ved mennesker..
Avatar billede Peter Praktikant
29. september 2001 - 15:26 #11
bbs > kan du ikke lige finde noget dokumentation på det?
Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 15:28 #12
søger som gal ;)
Avatar billede marie_t Nybegynder
29. september 2001 - 15:30 #13
Vil det sige at jeg kan købe et med færre fps uden det får den store betydning ? (min. de der 20-24)
Det bliver lidt indviklet nu ;-)
Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 15:34 #14
marie_t->
Du mærker ikke den store forskel, men når pris-forskellen er 200 kr. er det tåbeligt at købe noget andet..
Avatar billede nuki Nybegynder
29. september 2001 - 15:34 #15
24 fps skal der til for at vi mennesker får det til at se gildende ud.
Avatar billede Peter Praktikant
29. september 2001 - 15:35 #16
hvis du skal sende over nettet kan du alligevel ikke sende med særligt mange frames per sek. Hvis du køber et der kan optage 24 fps burde det være nok, men det kræver jo selvfølgelig at det er rigtigt og ikke en eller anden teoretisk situation det kan lade sig gøre i. Men fordelen ved det Philips som jeg ser det, er at det kan gå op i en høj opløsning, så du kan tage større billeder. Det filmer sikkert også bedre end et billigere forstået på den måde at det sikkert kan tage mere lys ind så billedet ikke bliver så mudret.
Avatar billede Peter Praktikant
29. september 2001 - 15:36 #17
nuki > selvom det er lidt under 24 fps ser det også glidende ud, men under 20 kan man sagtens se at det hakker.
Avatar billede marie_t Nybegynder
29. september 2001 - 15:41 #18
Måske bbs, men for mit vedkommende er 200.- meget at give for noget, muligvis overflødigt :-)

Jeg skal bruge et webcam da en veninde er i USA og der har et webcam ! Så det skal bruges over nettet.

Tænker lidt over det.
Tak
Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 15:44 #19
accepterer du så, eller lader spørgsmålet stå åbent?
Avatar billede Peter Praktikant
29. september 2001 - 15:48 #20
rolig nu bbs.
Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 15:50 #21
hehe
Avatar billede beta Nybegynder
30. september 2001 - 15:00 #22
Jeg har et AVermedia WEB cam, som jeg købte til 199.- (nyt) på et net-aktion. Det er helt kanon, langt bedre end andre web-cams som jeg har set, og som  koster langt mere. F.eks. er Logitech\'s web-cam meget grumset iforhold til.
Avatar billede bbs Nybegynder
30. september 2001 - 15:01 #23
Logitech er ikke særlig gode webcams efter min mening.
Phillips kan deres pis ;)
Avatar billede beta Nybegynder
30. september 2001 - 18:35 #24
Phillips ligger også i den høje pris-skalaen, f.eks.  Philips PCVC740K ToUcam PRO til 668.- Temmelig mange penge for et web-cam.
Avatar billede beta Nybegynder
30. september 2001 - 18:45 #25
bbs> hvad siger du til et EZCam Pro web-cam ?

www.edbpriser.dk/anmeldelse/MaineZprO.asp
Avatar billede bbs Nybegynder
30. september 2001 - 22:03 #26
beta->
På det phillips du nævner, er der 60fps, og det andet EZCam er der 30..
Mener at det er billigt at gi\' ca. 175 kr. for extra 30 fps.
Avatar billede Peter Praktikant
30. september 2001 - 22:05 #27
hvad skal man bruge de ekstra 30 fps til? Hvorfor optage noget med 60 fps, det eneste det gør, er at det kommer til at fylde mere. Det eneste man kan bruge det til er hvis man skal vise noget i slowmotion og det stadig skal køre flydende, men hvor tit skal man det? Tit nok til at betale 175 kr for det?
Avatar billede marie_t Nybegynder
01. oktober 2001 - 19:41 #28
beta - det ser udmærket ud. Tak
petter78 - ligeledes tak for forklaringen på hvorfor et webcam ikke bare er et webcam.

bbs jeg skrev at det ikke skulle koste mere end nødvendigt ! Og desuden hvorfor så utålmodig ? det er jo ikke dig der skal ud og købe et webacm :-)

Håber, på baggrund af mine kommentarer, på forståelse for pointfordelingen.
Avatar billede Peter Praktikant
01. oktober 2001 - 20:32 #29
tak for point.