Avatar billede jiggypoof Nybegynder
25. september 2001 - 19:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

42 pins ram

Heysa her idag var jeg ovre hos min nabo, sådan en som samler ALT hardware op som er til storskrald, kiggede hans hardware igennem og fandt et enkelt ram modul på 42 pins? hvilket er det?
Jeg mener selv det er et forsøg fra en gfx kort producent på at lave ram selv, men svar hvis du ved det :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
25. september 2001 - 21:15 #1
det er(var) helt almindelige ram blokke som de var før EDO eller FastPage ram....
de blev brugt i helt op til 486 pc\'ere

www.fotx.net/WebmasterDK
Avatar billede svane Nybegynder
25. september 2001 - 23:12 #2
Nixen. De første ramklodser var på 1 mb og var 32 pin. De næste var 64 pin. Efterfølgende 72 pin. Så 168 pin osv. 42 pin er til en bærbar. Det er formodentlig til en der er ældre en 6 år. Der er også en mulighed for at det er til en printer.
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
26. september 2001 - 14:07 #3
OK kanon svane, godtnok har jeg nogen 32 pins på 256 kb ;)
webmasterdk som svane siger var det 32 som blev brugt.
Avatar billede svane Nybegynder
27. september 2001 - 00:23 #4
Takker for pointene. Lige til orientering er der lavet noget lydkort der bruger de gamle 32 pins-ram. Gem du dem, måske bliver de penge værd (smiler)