Avatar billede doug Nybegynder
22. september 2001 - 17:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Terminal Server - NERO

Når jeg vil brænd en CD på vores terminalserver med NERO, siger den at jeg skal have \"burn rights\" af administratoren for at kunne bruge brænneren!!

Hvor indstiller man dette som administrator ??? Selve servern er også en \"primary domain controler\", så måske det er meget specielt!!

Gerne et maget grundigt svar!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. september 2001 - 17:57 #1
Ja, når man har en DC, så skal man ikke bruge TS til brugerne, kun til Administration. Der kommer nemlig en hel masse sikkerheds \'ting\' når der installeres AD

Men hvis du logger på som Administrator på TS, så kan du ikke gøre ret meget mere. Kan du brænde, hvis du logger direkte på computeren?
Avatar billede doug Nybegynder
23. september 2001 - 17:04 #2
Som administrator kan jeg sagtens brænde - også i en remote session!!!

Men jeg må ikke være administrator for administratorn!! Så der skal findes noget der kun åbner for en brænding cd i NERO!!
Avatar billede burningice Nybegynder
23. september 2001 - 20:01 #3
kør nero som administrator

højreklik på nero.exe filen, vælg run as og væls så administrator... på den måde virker det uden at du logger ind som admin!

og nej, det har ikke noget med TS at gøre, problemet findes og så på en helt normal arbejdspc med windows 2000!
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. september 2001 - 20:29 #4
Kan man ikke under installationen bestemme om andre end Administrator skal kunne brænde? Eller tænker jeg på et andet program?
Avatar billede burningice Nybegynder
23. september 2001 - 20:40 #5
goulduck>> nej, og det er lidt skod. Mig bekendt er det kun Ahead der har lavet den bummert med deres brænderprogram... det er noget med den måde det arbejder sammen med windows, det kræver admin rettigheder!
Avatar billede doug Nybegynder
24. september 2001 - 14:53 #6
Tak for svaret - det virker!! (Og admin er glad!)
Avatar billede burningice Nybegynder
24. september 2001 - 17:43 #7
det var da godt... admin er glad, du er glad og jeg er glad :)