Avatar billede vix Nybegynder
21. september 2001 - 08:30 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Brug egen pc som hjemmeside.

Hej.
Jeg har adsl hos cybercity så jeg har min egen ip adr, så mit spm er hvad skal jeg gøre for at få vist min egen hjemmeside når man skriver min ip adr.

Er der en der ved det?

/Vix
http://www.vix.dk
Avatar billede rvj Nybegynder
21. september 2001 - 08:32 #1
gå ind på www.apache.org og download apache og installer det.
Avatar billede vix Nybegynder
21. september 2001 - 08:34 #2
Nu har jeg ikke så meget forstand på apache, så hvis der måske var en lille tutorial til installation på dansk.

/Vix
Avatar billede freeman Nybegynder
21. september 2001 - 08:38 #3
tag og brug PWS eller IIS skal du bare ligge din hjemmeside ind i mappen inetpub/ så kan den ses på din IP.. :-)
Avatar billede vix Nybegynder
21. september 2001 - 08:40 #4
OK jeg bruger PWS, så det var meget nemmere det kender jeg rigtig godt. Tak Freeman.

/Vix
Avatar billede freeman Nybegynder
21. september 2001 - 08:40 #5
Det kommer an på hvilke operativsystem du køre om.. Hvis det er win2k, så er IIS installeret. Hvis du køre 98/ME, så brug PWS.. Den kan downloades gratis + den ligger på Win98 Cd\'en under mappen Add-On
Avatar billede freeman Nybegynder
21. september 2001 - 08:42 #6
vix --> godt valg.. Og hvis du nu ikke gider lave en startside, eller du ofte opdatere oplysningerne.. Så brug en af de 3 templates som er i den. Mener at det er Metal-look som egenlig er ret pænt.

Så når du vil opdatere skal du bare åbne PWS som ligger nederst til højre, og så \"rediger\".. Og så er det bare at ændre teksten..
Avatar billede vix Nybegynder
21. september 2001 - 08:45 #7
OK, men jeg har ændret mappen /inetpub til en anden mappe som hedder Intarnet. Vil det så komme til at virke alligevel eller skal jeg ændre det til inetpub?

/Vix
Avatar billede freeman Nybegynder
21. september 2001 - 08:47 #8
det virker helt fint.. min mappe hedder selv www og ligger i e:\\www

(jeg køre så IIS, men måden det køre på er den samme som PWS)
Avatar billede vix Nybegynder
21. september 2001 - 08:48 #9
OK endnu en gang tak :-)
Avatar billede freeman Nybegynder
21. september 2001 - 08:48 #10
ups... jeg glemte hvis lige at sieg at under inetpub, skal den ligge i en mappe som hedder wwwroot..
Avatar billede freeman Nybegynder
21. september 2001 - 08:49 #11
du er velkommen.. lidt points om morgenen er heller ikke så ringe :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2001 - 09:39 #12
Hej vix

Hos CC kan du jo oprette dit eget domænenavn, www.ditvalg.adsl.dk /www.mulle.adsl.dk , så der behøver du ikke kun at bruge din ip adresse. Endvider start da med den indbygget personlige webserve i windows, den har du jo gratis med i købet og den er nem at sætte op.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk