Avatar billede zephyrus Nybegynder
20. september 2001 - 22:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Login script på NT 4.0 (sp4)

Jeg har installeret 2 ens NT 4.0 servere, men kun den ene vil udfører loginscript når klienter logger på.

Hvad kan der galt.

Det skal lige siges at den ene efterfølgende er overinstalleret af en SBS 4.5, men da den var identisk med den anden som er en NT 4.0 ville den godt udfører loginscript.

jeg har nu installeret nr.2 men den udfører som sagt IKKE scriptene.

Håber at en eller anden kan svarer.

P.S. Disse 2 servere kører IKKE i det samme netværk, men i 2 forskelige, men dog identiske netværk.
Avatar billede osj Nybegynder
20. september 2001 - 23:10 #1
Kører den service der hedder \"Net logon\"
Har du evt nogle fejl i Eventviewer.
Har du lagt dine loginscript ind på den nye server.
Har du Wins på den ??
Avatar billede zephyrus Nybegynder
21. september 2001 - 08:51 #2
Ja, Nej, Ja og ved ikke.

Men som sagt så er den 100 % identisk med anden installation som godt vil afvikle scriptene.
Avatar billede anjep Nybegynder
22. september 2001 - 03:05 #3
Har du repligeret scriptet så det ligger på begge servere?
Avatar billede zephyrus Nybegynder
22. september 2001 - 15:14 #4
Der er ikke tale om et replikeret system, det er 2 servere i 2 forskellige virksomheder, dog er de installeret 100 % ens og fra samme CD-ROM, den eneste forskel er at login-scriptene ikke indeholder de samme kald.
Men det er ikke det der er problemet, scriptene bliver overhovedet ikke startet.
Avatar billede anjep Nybegynder
22. september 2001 - 19:03 #5
Jo faktisk.....

Men i profilen på brugere har du der skrevet den rigtige sti, er script mappen delt.

bruger du Kix eller alm. .bat filer?

Avatar billede zephyrus Nybegynder
22. september 2001 - 19:20 #6
Jeg ved ikke hvad du siger \"jo faktisk\" til...

men...\"der ER ikke tale om et replikeret system\" og \"Scriptene bliver IKKE startet\".

Begge de ovenstående er det ikke muligt at svare \"jo faktisk\".

Stien er den samme på begge servere (ingen angivet), og jeg bruger .bat filer på begge.

Og ja script mappen er delt.
Avatar billede anjep Nybegynder
23. september 2001 - 03:40 #7
hmmmm. Det er jo mærkeligt, jeg har sat mange Ntservere op uden problemer........Jeg ved ikke hvorfor at den vil på den ene og ikke på den ander, men måske er det fordi at netlogon eller ligende services ikke køre.?

Desuden burger jeg kixx til login script kanone komandoer man kan lave, men det burde ikke have nogen betydning for dig!!!
Avatar billede zephyrus Nybegynder
24. september 2001 - 11:55 #8
Som sagtså kører netlogon servicen
Avatar billede anjep Nybegynder
24. september 2001 - 20:50 #9
En lille skør ide jeg kom på, hvad med at ghoste serveren, hvis du laver et bruger udtræk, samt hvilke mapper der er delt mv. så kan det vel køre!!!
Avatar billede zephyrus Nybegynder
24. september 2001 - 22:02 #10
Kan ikke længere lade sig gøre da jeg som tidligere nævnt efterfølgende har opgraderet den server som virker til SBS 4.5
Avatar billede anjep Nybegynder
24. september 2001 - 22:07 #11
Sorry jeg sidder og sover!!!

Nå men jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig gennem dette forum så, men der er jo nok ikke anden vej end at begynde forfra :-(

Avatar billede sra001 Nybegynder
28. september 2001 - 12:47 #12
Gå i Server Manager, vælg properties for både din PDC og den anden server. Vælg Replication, og sikker dig at export/import directories hænger logisk sammen med din \"scripts\" share på serverne. Det vil løse problemet med det samme.
Avatar billede zephyrus Nybegynder
28. september 2001 - 13:03 #13
ØØØØØhhhhhhhhhh, det er som sagt tidligere IKKE 2 servere i samme netværk.
Det er 2 servere i 2 helt forskellige netværk hos 2 helt forskellige virksomheder.

Med andre ord så kan jeg ikke gå i servermanager og se begge serverne. :-)
Avatar billede sra001 Nybegynder
28. september 2001 - 13:19 #14
OK sorry, den sidste linje havde jeg ikke lige læst...Nej, jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig med dette spørgsmål.
Avatar billede anjep Nybegynder
28. september 2001 - 20:02 #15
Jeg kom lige på en lille ide:

Hvis du laver en .bat fil og ligger på dit C drev, hvorefter du i profilen henviser til denne hvad sker der så? (du har jo nok prøver men alligevel....).

Hvad med arbejdsstationerne hvad køre de af version, og er de tilmeldt til dit domain?

btw du skrev længere oppe:
\"Men det er ikke det der er problemet, scriptene bliver overhovedet ikke startet.\"

og det svarede jeg \"jo faktisk\" til
Avatar billede zephyrus Nybegynder
28. september 2001 - 22:20 #16
Ok, men scriptene bliver altså IKKE startet.
Avatar billede zephyrus Nybegynder
28. september 2001 - 22:22 #17
Hvis du mener at jeg skal lægge en .bat fil i RODEN på c: drevet, og kalde den fra brugerprofilen, ja så er det afprøvet.
Avatar billede anjep Nybegynder
29. september 2001 - 13:36 #18
Det fatter jeg simpelthen ikke, det skal virke.......nå men hellere forsøge en gang for meget end en for lidt!

Avatar billede anjep Nybegynder
23. oktober 2001 - 12:44 #19
Jeg kan se at du har accepteret mit svar, hvad blev løsningen?
Avatar billede zephyrus Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:11 #20
Det er IKKE løst, men jeg kom til at trykke på accepter i stedet for afvis :-)

Men skidt med det...