Avatar billede bjarte Nybegynder
17. september 2001 - 16:20 Der er 19 kommentarer og
8 løsninger

HJEEEEEEEEEEEEEEEEELP!

Jeg skal følgende:
formatere både c: og f: med win 2000, med ntsf partisjoner(har det), eneste jeg har er win98 oppstartsdisk som eneste mulighet tilgjengelig...
i tillegg er det et lite virus som ligger og kjører (w32funnylove... noe..) , hvordan? hva?

trenger hjelp fast like ****!!!!!!!!!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. september 2001 - 16:22 #1
Boot på din Windows2000 CD (kræver at CD står før HD i opstartssekvens i BIOS).

Dette giver dig mulighed for at formatere til NTFS og derefter installere.

Indtaller desuden antivirussoftware. Men vent til du HAR installeret Win2K.

(800 point er MANGE point)

NanoQ
Avatar billede tlaursen Nybegynder
17. september 2001 - 16:22 #2
Boot fra din Win 2000 CD, slet alle partitioner, opret partitioner igen, og installer SW.

Avatar billede tlaursen Nybegynder
17. september 2001 - 16:23 #3
1 sek ;-(
Avatar billede prodic Mester
17. september 2001 - 16:23 #4
kør noget online Antivirus og hent så nogle Bootdisks fra www.bootdisk.com

Er det ikke løsningen?
Avatar billede rp Nybegynder
17. september 2001 - 16:23 #5
hvis du begynder installation vil den komme og spørge om du vil formattere drevet der kan du vælge ntfs og du kan så formatere drev f efter installation
Avatar billede prodic Mester
17. september 2001 - 16:24 #6
Lige et sidste link :
http://housecall.antivirus.com/
Avatar billede prodic Mester
17. september 2001 - 16:26 #7
http://www.antivirus.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=PE_FUNLOVE.4099

lidt om hvordan du alternativt kan fjerne din \"gæst\"
Avatar billede bjarte Nybegynder
17. september 2001 - 16:26 #8
har ikke cd..
Avatar billede wolterw Nybegynder
17. september 2001 - 16:31 #9
formater drevene, tag ram og batteri ud af motherboard og installer 98 og derefter 2000

jeg har haft samme problem og denne løsning virkede for mig
Avatar billede bjarte Nybegynder
17. september 2001 - 16:38 #10
skru på datamaskin.. hmm... e d lurt? når eg ikkje har gjort d. før helt sånn på motherboardbasis

>>prodic kan du finne en bootdisk eg kan bruke til win2000 der eg kan formatere da?
Avatar billede curtsen Nybegynder
17. september 2001 - 16:39 #11
Henjt et removal tool til at fjerne virusen her.
Det burde være det nemmeste...
så slipper du for ominstallation
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/dos.funlove.4099.fix.tool.html
Avatar billede curtsen Nybegynder
17. september 2001 - 16:42 #12
Hvis du har en norton anti vuris cd kan du også boote fra den og se om den ikke kan fjerne din virus..

Norton kan fjerne funnylove.4099 men ikke funnylove.int de filer skal slettes..
Avatar billede bjarte Nybegynder
17. september 2001 - 16:42 #13
der står det at eg må boote med en ntsfbootdisk  først.. hvor finner eg d
Avatar billede bjarte Nybegynder
17. september 2001 - 16:43 #14
har ikkje cd til en dritt heller.. søren.. sliter.. ;)
Avatar billede prodic Mester
17. september 2001 - 16:44 #15
bjarte->Du skulle kunne finde de 4 bootdisks her :
http://www.drd.dyndns.org/index2.html
Avatar billede bjarte Nybegynder
17. september 2001 - 16:46 #16
har partionmagic.. kan jeg boote med win98disk og state det og formatere/eller gjøre om til fat32 og deretter innstallere win98 på de/den tomme driven?
Avatar billede prodic Mester
17. september 2001 - 16:47 #17
Eller fra den såkaldte Expert ftp, hvor du også kan finde de 4 disks.

ftp://ghostcom.nerdheaven.dk/Windows%202000%20Pro%20Bootdisks/

Tak til Kim. :-)
Avatar billede bjarte Nybegynder
17. september 2001 - 16:55 #18
åpne alle og legge de poå disketter?
Avatar billede prodic Mester
17. september 2001 - 16:56 #19
bjarte->Det skulle være nok til at kunne bruge de 4 disketter.

Om du så kan formatere af den vej, der må jeg være dig svar skyldig. Har aldrig brugt mine disketter.
Avatar billede bjarte Nybegynder
17. september 2001 - 17:00 #20
vi prøver partion magic be back...
Avatar billede teknik Juniormester
17. september 2001 - 21:45 #21
...Dit formål er lidt uklart...

Jeg gætter på denne fortolkning:
Du har to drev med NTFS, og ønsker at formattere dem til Fat32
Løsning:
Kør bootdiskette
Kør Fdisk
Vælg relevant drev vha. punkt 5 i menuen
Vælg \"slet non DOS partition\"
Når du på denne måse har slettet NTFS partitionerne, så skal du oprette
DOS-partitioner på de to drev.
----
Herefter skal du genstarte, og du kan så formattere drevene på normal vis.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
17. september 2001 - 21:46 #22
mener også sagtens at Partition Magic kan klare konverteringen
både den ene og den anden vej.
Avatar billede teknik Juniormester
17. september 2001 - 21:57 #23
Hvis du ønsker at fjerne virus uden at konvertere, så skal du (stjålet fra ovenstående links)

1. Hente en driver, så du kan håndtere NTFS driver fra DOS...Der er en her:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfsdospro.shtml
2. Hente Funfix fra Symantec her: http://www.symantec.com/avcenter/Fixfun.exe

3. Installere de to ting på en diskette
4. Starte på win98 boot disketten
5  Indsætte diskettne med de nye programmer
5. Installere NTFS driveren
6. Køre antivirus programmet

Problemet med adgang til NTFS dreven kan selvf. også løses med win2k boot disk sættet, men det er de færreste som har dem.
Hvis du kender en som kører win2K er tror jeg dog det er lettere at tage derhen og få lavet sådan et sæt en det er at begynde at rode med NTFSdospro.

Avatar billede bjarte Nybegynder
17. september 2001 - 23:04 #24
jeg/vi gjorde som følger: 1. fdisk m win98bootdisk (som ikke gikk så jevlig bra... bortsett fra med c:)
2. STYRTE RUNDT I CA 1 TIME.. OG PRØVEDE Å PARTISJONERE/OG SLETTE/FORMATERE F: fukk caps.
det gikk aldri.. så vi insntallerte win98, lastet ned partition magic 6..
3. Stresse som ******* med å opprette partisjonene jeg ville ha på de resterende 76 gb... men.. no har vi altså maskinen oppe igjen.. da med win98 da.. men det er selvsagt ikke noe prob å oppdatere.. senere..

hilsen Bjarte
Avatar billede bjarte Nybegynder
17. september 2001 - 23:08 #25
så.. alle var egentlig inne på det.  men siden jeg fikset d.. så blir d litt point til meg og..
Avatar billede prodic Mester
17. september 2001 - 23:10 #26
Jeg takker mange gange for pointene.
Avatar billede bjarte Nybegynder
18. september 2001 - 09:45 #27
versågod.. ;)