Avatar billede michaelras Nybegynder
27. januar 2000 - 08:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

BeOS 5 gratis

Til alle jer der er interesseret i BeOS, kan det siges at det fra næste version bliver gratis (for private brugere). Kan downloades fra http://free.beos.com senest 31. marts

Michael
Avatar billede gozar Nybegynder
27. januar 2000 - 22:18 #1
Hvad er det nu lige beOS er. Ja jeg ved godt det er et styresystem, men hvad findes der til det, og kan det overhovedet bruges til noget!!!
Avatar billede kbu Nybegynder
27. januar 2000 - 22:33 #2
Hvilken type SW kan BeOS køre?
Avatar billede michaelras Nybegynder
28. januar 2000 - 10:46 #3
Check http://www.beos.com hvis i vil vide mere om styresystemet og om hvilke programmer der findes til det

Michael
Avatar billede kbu Nybegynder
30. januar 2000 - 21:31 #4
ok!
Avatar billede drean Nybegynder
21. marts 2000 - 14:16 #5
BeOS er specielt godt til multimedie håndtering.
Avatar billede xbit Nybegynder
11. april 2000 - 09:20 #6
BeOS:

- Garanterer en start tid på max 15 sekund under visse forutsetninger (bl.a. minst 133Mhz Pentium)

- Lite plass (50 MB image som legges på FAT32 partisjon)

- Starter fra Win 9x eller BootDisk

- Plug'n'Play med mye raskere autoconfig enn windows (ca 20-30 sekund å sette opp all hardware)

- un*x-lignende katalogstruktur med (/usr,/bin etc. og bash)

- Rask responstid, programmer starter umiddelbart.

- Og ikke minst multiple desktops:)

Det som følger med av programvare ved en default. installasjon av BeOS er ikke mye å skryte av, men det fins mengder av profesjonnele programmer og spill, og det blir portet masse i skrivende stund.
Nylig ble Q3 portet til BeOS.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. juli 2000 - 10:45 #7
michaelras: Acceptere??