Avatar billede koenigs Nybegynder
01. september 2001 - 13:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Midi keyboard. Kan man bruge det uden PC\'en?

Jeg overvejer at købe et Terratec Midi Pro keyboard. Såørgsmålet lyder så på. Kan man bruge det når PC\'en ikke er sluttet til som et almindeligt keyboard?
Avatar billede dumdum Nybegynder
01. september 2001 - 13:41 #1
Det tror jeg ikke skulle være et problem, hvis der er højttalere i det.
Avatar billede herbert Nybegynder
01. september 2001 - 13:58 #2
Der er ikke indbyggede lyde i et midikeyboard! Så du kan ikke bruge det uden en pc/synth/lydmodul og der er heller aldrig højtalere i et midikeyboard. Hvis du vil ha noget med højtalere skal du købe fx et arrangerkeyboard men det er væsentligt dyrere.
Avatar billede dumdum Nybegynder
01. september 2001 - 14:55 #3
Man kan da få keyboards der både kan stå alene og som kan kobles til computeren. Men jeg kender ikke lige det nævnte mærke eller produkt.
Avatar billede herbert Nybegynder
01. september 2001 - 15:24 #4
dumdum> arrangerkeyboard er ikke et mærke eller produkt, det er en type keyboard. Et arrangerkeyboard er sådan et som fx suppe-steg-is musikere spiller på, og ja de kan både stå alene og kobles til computeren. Et midikeyboard derimod har ingen indbyggede lyde og kræver en tændt computer med lydkort eller synthesizer/lydmodul.
Avatar billede dumdum Nybegynder
01. september 2001 - 16:08 #5
herbert>> Det mærke/produkt jeg henviste til var det Terratec Midi Pro Keyboard som koenigs henviste til...
Avatar billede herbert Nybegynder
01. september 2001 - 16:11 #6
ok..
Avatar billede dumdum Nybegynder
01. september 2001 - 18:04 #7
hmm var mit svar mon ikke rigtigt?
Avatar billede herbert Nybegynder
01. september 2001 - 23:02 #8
dumdum> Der er stor forskel på et \"keyboard med midi\" og et \"midikeyboard\".

et midikeyboard er \"et sæt tangenter\" = der er ingen indbyggede lyde. Man bruger det fx til lydmoduler og til at styre flere synthesizere ad gangen.

Mens et keyboard MED midi har indbyggede lyde.

/Herb
Avatar billede dumdum Nybegynder
02. september 2001 - 12:29 #9
Nåja men jeg pointerede jo også bare at HVIS der var højttalere i så var det ikke noget problem (det er da klart at hvis der ikke er højttalere i dyret, så kan det ikke afspille lyde...)
Avatar billede herbert Nybegynder
02. september 2001 - 13:14 #10
dumdum>mange professionelle keyboards har ikke indbyggede højtalere selvom de har indbyggede lyde, fordi de er designet til at blive tilsluttet fx et stort scenelydanlæg. så du er faktisk galt på den igen :O)

Koenigs> Efter en lille oprydning og optimering af mit setup, har jeg noget udstyr jeg skal af med. Der er blandt andet et Roland arrangerkeyboard(model EM-20, årgang \'00). Du kan læse om det inde på roland.dk,og så kan du finde ud af om det er noget for dig. Jeg sælger det for 1800 kr.
Avatar billede koenigs Nybegynder
02. september 2001 - 13:39 #11
Jeg har fundet ud af at det jeg skal have er et digital piano. Men ellers var det jo et godt tilbud, men ellers tak.
Avatar billede dumdum Nybegynder
02. september 2001 - 15:24 #12
herbert>> Næh faktisk ikke :O)

Jeg uddyber gerne så alle er med...: Keyboardet kan ikke selvstændigt afspille lyde hvis der ikke er højttalere indbygget i det. Hvad det så kan hvis man tilslutter eksterne højttalere er noget andet.
Avatar billede herbert Nybegynder
02. september 2001 - 15:28 #13
aaargh pis :O) der fik du mig vist..