Avatar billede ErikHg Ekspert
21. oktober 2024 - 20:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Upload af melodi til YouTube

Jeg har fundet en melodi som jeg meget håber at noget her på eksperten, kan hjælpe mig med at finde ud af hvad hedder, samt solisten/gruppen der fremfører den hedder.
Jeg har bare ét problem: hvor får jeg uploadet den?
Jeg kan se at man ikke bare kan uploade lydfiler, men kun videofiler, og jeg har prøvet med et videoredigerings-program jeg har, men uden held.
Det væsentlige er naturligvis at melodien kan spilles, og så er hvad der vises af mindre betydning. Jeg har tit set videoer, på YouTube hvor det bare er pladeomslaget der vises, og det er også fint nok, men det er fremgangmåden jeg mangler.

På forhånd tak.
ErikHg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. oktober 2024 - 21:00 #1
Kan Shazam app´en ikke identificere den?

Men ellers - hvis du har et Google drev, OneDrive, iCloud Drive, Dropbox eller lignende, er det jo bare at anbringe den dér, og dele den.

Du risikerer at YouTube fjerner musikken, hvis rettighederne ejes af nogen der ikke tillader upload.
Avatar billede kurtba Ekspert
21. oktober 2024 - 22:52 #2
Du kan også uploade den til
wetransfer.com
Det er gratis. Ved mail adresserne vælger du bare dig selv, og nede til højre trykker du på de 3 prikker, og så får du en menu frem, hvor du kan vælge at den skal lave et link, som du så sender til dig selv.
Dette link kan du så lægge ud i gruppen, og så kan dem som har lyst downloade filen og afspille den.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
22. oktober 2024 - 08:47 #3
Husk der er noget som hedder copyright.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2024 - 10:10 #4
#3  Jeg har kun optaget lyden, så det står totalt hen i det uvisse - hverken hvad gruppen/solisten hedder eller melodiens titel kender jeg. Hvis det havde været tilfældet havde jeg jo ingen grund til at uploade melodien.
Jeg vil bare gerne kunne gøre det, så andre her på eksperten, måske kunne komme med nogle forslag til hvem der fører melodien.
Det er ikke for at bryde nogens rettigheder, men ene og alene for at få oplysninger om titlen på melodien og gruppen/solisten.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2024 - 11:08 #5
Rettigheder er beskyttede, uanset hensigten - men med det sagt, så prøv i første omgang med Shazam, som Ole_Madsen forslår oppe i #1?
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2024 - 14:41 #6
Jeg har kun melodien liggende som wav-fil på harddisken, og kan afspille den derfra.
Efter hvad jeg kan læse mig til på Shazams side, så skal man tage den direkte fra nettet.
Så jeg tror at jeg glemmer det.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2024 - 14:47 #7
Shazam kan lytte til hvad som helst. Hvis det er en 'rigtig' indspilning (altså ikke niecen, der forsøger at fløjte den), så vil Shazam sandsynligvis kunne genkende den, hvis du afspiller den på PC'en og lader mobilen lytte med.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2024 - 16:21 #8
Jamen så prøver jeg igen, for det ville være rart at finde ud af hvilken melodi og hvem der fremfører den.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2024 - 16:47 #9
Det lykkedes.👍👍👍👍👍
Jeg er meget taknemmelig for hjælpen og samtidig imponeret over hvad der er teknisk muligt.

Her er et link til melodien på YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=oEU9YsBkpj0