Avatar billede per2edb Ekspert
Oprettet i dag kl. 08:21 Der er 1 kommentar

Fjernadgang til Access app

Vi har lavet et ERP program i Access
Vi ønsker vore kunder kan tilgå dette ERP Program direkte på vores computer
Vi vil udstyre vore kunder med en kode/password så de kan se egne data

Vi har ikke lagt vores App i skyen og ønsker det egentlig heller ikke
Det skal baseres på WIN 10/11 og office 365 eller nogle af deres App

Har i forslag til hvordan man laver denne fjernadgang til vores App
Avatar billede Gustav Ekspert
Skrevet i dag kl. 08:56 #1
Det må være med Fjernskrivebord via RDP og uden "nogle af deres App".
Den nemme løsning er at oprette en maskine i fx Azure til hver kunde og tildele jer og kunden adgang til denne maskine. Skal flere brugere hos den enkelte kunde kunne være aktiv, skal Windows installeres som Windows Server som terminalserver.
Det kan godt blive lidt dyrt at have kørende, men kan man styre det, kan maskinerne lukkes ned i perioder, hvor de ikke bruges.
Alternativt kan I have jeres eget setup kørende, men det kan også løbe op, dels for maskineri, dels for Windows-licenser.

Access kan i alle tilfælde afvikles som runtime uden licens.