Avatar billede Mikael Ekspert
10. juli 2024 - 19:03 Der er 3 kommentarer

Pludselig ingen internet forbindelse ??

Er ved at få grå hår. Hmm

Pludselig sidst i april mistede jeg mit 3 /4G internet. Det havde fungeret perfekt i en hel del år (7 - 8 år)
Det fungerede med et Huawei E398 4 G modem sat i en TP-Link model: TL-MR3420 3/4 G Router.

Tænkte at routeren nok var blevet defekt ?? Så købte en ny magen til.
Samme problem.. Ingen internet. Men kan sagtens tilgå routeren. Både trådløst og kablet.

Købte så et nyt modem af andet fabrikat.
https://www.av-cables.dk/3g-usb-modem/4g-lte-wifi-dongle-usb-modem-150-mbps-hvid.html )

Hmm. Samme problem som før.

Mistænkte så at mit 4 G simkort var "for gammelt" (Telmore/ TDC net)
Fik nyt simkort tilsendt.

Stadig samme problem. Ingen internet.

Sjovt nok, så er der fint internet når bare modemet (Donglen) sættes direkte i den bærbares usb.

Og Routerne (både den gamle og nye) registere fint begge modem og simkortene.
Men efter korrekt opsætningen af routerne meldes "Ingen signal" Og dermed heller ingen internet.

Har nogen en ide som jeg ikke har prøvet ??
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juli 2024 - 10:00 #1
Når du er på den bærbare, er det så via 5G forbindelse? og har tdc/telmore support en løsning til det (ring til dem - de ved, hvor du bor og kan forklare om deres dækning i området)?
Avatar billede Mikael Ekspert
11. juli 2024 - 10:51 #2
#1 Claes57.. Nej køre som tidligere kun 4G.. Hvilket til mit brug er alt rigeligt. Typisk med en download 35 - 50.
Det gælder både med modem (i den bærbare) og når jeg laver et hotspot via min 4 G mobil.

Ja har haft fat i Telmore flere gang. Det var dem som foreslog nye simkort, da de kunne se at de var tæt på 10 år gamle. De nye simkort har så intet ændret.

Jeg kan tilføje, at når jeg forsøger at få signal på routeren via modem, så står routeren nøjagtigt i samme afstand af den bærbare, som når jeg tester med modem direkte i den bærbare, samt min mobil med hotspot.
Så problemet er bestemt ikke manglende 4G signal fra Telmore.
Avatar billede supportsiden Professor
12. juli 2024 - 10:53 #3
Du må kigge i logfilerne hvor dit SIM kort sidder. Måske der spørges efter PIN ?
Opgrader enheder til nyeste firmware
Får selve routeren internetforbindelse ?
Du skulle nok have købt en dedikeret 4G router så du slipper for USB dongle. De sælges billigt på dba