Oprettet i går kl. 21:18 Der er 2 kommentarer

IP-adresse for WIN 10 (og 11) PRO

Hej,  har netop anskaffet mg en ny PC (Lenovo) med WIN 10 Pro.

Den skal indgå i et eksisterende LOKAL netværk med 2 WIN-XP (sp4) maskiner, hvor min Delphi 7 programmering og min ATMEL programmering vil ske. Jeg har en vidunderskøn tegn-baseret editor (som naturligvis ikke kan køre i 64 bits miljøet (suk) ). Den bruger jeg i assembler udvikling.    Tanken er, at al udvikling sker på XP_maskinerne og aftestning sker på XP- og WIN-10 maskin-erne / -en.  Begge XP- er tilsluttet et lokalnet ( SOM IKKE ER TILSLUTTET WEB'en (der har jeg en selvstændig Win-10 home maskine).  WIN -10 Pro skal tilsluttes dette lokal-net som 64 bits udvikling og 64 bits aftestning.    Men det at sætte lokal-net på en WIN-10 Pro er problematisk.  Har søgt på webben, men de henviser til begreber, som ikke findes på PRO-maskinen.

Så spørgsmålet er: Hvordan sætter jeg DHCP'en ud af drift, og sætter en fast IP-adresse på en Win-10 Pro. ???

T1k for enhver hjælp ....

KSH
Skrevet i dag kl. 10:24 #2
SUPER, prøver det og melder tilbage. 100000-->  000  tak